تعریف خودروهای هیبریدی براساس نوع کاربری و موضوع بهره‌گیری

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت  اعلام کرد تعریف خودروهای هیبریدی براساس نوع کاربری و موضوع بهره‌گیری در خودروهای هیبریدی، نیازی به موتور احتراقی با حجم بالای۲۰۰۰سی‌سی، وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تأثیر به‌سزایی دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت  اعلام کرد

تعریف خودروهای هیبریدی براساس نوع کاربری و موضوع بهره‌گیری

در خودروهای هیبریدی، نیازی به موتور احتراقی با حجم بالای۲۰۰۰سی‌سی، وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تأثیر به‌سزایی دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت صنعت، امیرحسین‌قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: بسته به نوع کاربری خودرو و همچنین موضوع بهره‌گیری از این خودرو‌ها به لحاظ کاهش مصرف سوخت و یا کاهش آلایندگی، تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

وی افزود: خودروهای تمام هیبریدی(Full Hybrid) با سیستم(سری-موازی) که در آن پایه قوای محرکه، موتور الکتریکی بوده و موتور احتراقی تنها جهت شارژ باتری و کمک به توان خودرو در شیب بالا و یا تأمین قدرت خودرو به صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌توانند جایگزین مناسبی جهت خودروی احتراق داخلی باشند.

قناتی گفت: در این خودرو‌ها نیازی به موتور احتراقی با حجم بالا(۲۰۰۰سی‌سی و یا بالاتر) وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تأثیر به‌سزایی دارند.

وی افزود: خودروهای تمام الکتریکی با قابلیت اتصال شارژر(Plug in) با قابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار جهت کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی بوده که مسلماً جهت بهره‌گیری مناسب نیاز به ایجاد زیرساخت لازم(ایستگاه شارژ) را دارند.

این مقام مسؤول در وزارت صنعت گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص حقوق ورودی انواع خودروی سواری به کشور، این موضوع مدنظر قرار گرفته است.