خودرو‌سازی تنها صنعت مورد حمایت واقعی دولت و مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد خودرو‌سازی تنها صنعت مورد حمایت واقعی دولت و مجلس عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: تنها صنعتی که در این سال‌ها مورد حمایت واقعی دولت و مجلس قرار گرفته خودروسازی است به‌طوری‌که امروز خودروهای داخلی نقش پررنگ‌تری را در میان مصرف‌کنندگان سایر کالای […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

خودرو‌سازی تنها صنعت مورد حمایت واقعی دولت و مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: تنها صنعتی که در این سال‌ها مورد حمایت واقعی دولت و مجلس قرار گرفته خودروسازی است به‌طوری‌که امروز خودروهای داخلی نقش پررنگ‌تری را در میان مصرف‌کنندگان سایر کالای ایرانی دارند.

عبدا…رضیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبر خودرو اظهارداشت: البته خودروسازان برای استفاده بیش‌تر از تولیدات داخلی در کشور باید حرکت‌های جدی تر در این راستا داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم کیفی‌سازی تولیدات در خودروسازی کشور تصریح‌کرد: از سال‌های گذشته تاکنون موضوع استفاده از خودرو و سایر تولیدات داخلی در دستور مجلس و دولت قرار داشته و در این راستا تاکنون حمایت‌های جدی نیز صورت گرفته است و امروز این صنایع تولیدی و خودروسازی هستند که باید کیفیت تولیدات را ارتقا بخشیده و شرایط تولید را اصلاح کنند.

وی با اشاره به این‌که این جریان باید در سایر کالاهای داخلی نیز دنبال شود، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم مصرف‌کننده داخلی را به سمت کالاهای داخلی سوق پیدا کند باید فضایی فراهم شود که قیمت‌ها متعادل و مناسب و کیفیت‌ها ارتقا پیدا کند.

وی با توجه به آمار قابل توجه گلایه مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی، افزود: هر چند آمار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای داخلی کم نبوده، اما در همین مدت در راستای جلب رضایت مصرف‌کنندگان اقداماتی از سوی شرکت‌ها صورت گرفته که بخشی از آن بواسطه قراردادهای جدیدی که منعقد شده، در آینده بروز و ظهور خواهد کرد.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته به جهت اشتغالزایی که در صنعت خودرو وجود دارد در این سال‌ها نوع حمایت‌ها از خودروسازی خاص تر بوده در حالی که شرکت‌ها کم‌تر در این زمینه انصاف را در حق مصرف‌کنندگان رعایت کرده‌اند.

به گفته رضیان شرکت‌ها همزمان با حمایت‌هایی که در صنعت خودرو وجود دارد باید استاندارد‌ها را پذیرفته و براساس استانداردهای جهانی تولید نمایند.

وی تأکید کرد: باید خودروسازان در مسیر کیفی‌سازی گام‌های محکم تری‌بردارند تا شرایط تولید و بازار خرید خودروهای داخلی رونق بیش‌تری یافته و شعار حمایت از کالای ایرانی در صنعت خودرو به‌واقع محقق شود.

وی در ادامه بر لزوم اصلاح هزینه تولید در صنعت خودرو تأکید کرد و گفت: امروز شرکت‌های خودروسازی هزینه‌های سربار زیادی دارند که تا آنها را حذف نکنند و مدیریت هزینه‌ای در این شرکت‌ها اصلاح نشود شرایط غیررقابتی و قیمت بالای خودروهای داخلی را شاهد خواهیم بود و ادامه این روند مانع ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز وجود تعرفه‌ها تا حدود زیاد موجب حمایت از صنعت خودرو داخل شده است و چنانچه روزی تعرفه‌ای وجود نداشته باشد بی‌شک خودروسازی ایران تحمل چنین شرایطی را نداشته و یقیناً وضعیت نابسامانی را خواهد یافت.