افت تقاضا و قیمت در بازار خودروهای داخلی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو خبر داد افت تقاضا و قیمت در بازار خودروهای داخلی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از افت تقاضا و قیمت در بازار خودروهای داخلی خبر داد و گفت: از اواخر اسفند ماه با افت تقاضا و عدم صدور فاکتور توسط کارخانه‌ها، قیمت در بازار داخلی روند نزولی […]

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو خبر داد

افت تقاضا و قیمت در بازار خودروهای داخلی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از افت تقاضا و قیمت در بازار خودروهای داخلی خبر داد و گفت: از اواخر اسفند ماه با افت تقاضا و عدم صدور فاکتور توسط کارخانه‌ها، قیمت در بازار داخلی روند نزولی یافته و با ورود به سال ۹۷ نیز این جریان افت قیمت ادامه دارد.

به گزارش خبر خودرو، سعید مؤتمنی با اشاره به بازگشت آرامش به بازار خودروهای داخلی، اظهارداشت: از ۲۵ اسفند ماه قیمت خودرو در بازار نسبت به دهه اول اسفند جریان کاهشی داشت که عمده علت آن به عدم عرضه خودرو توسط شرکت‌ها از اواخر اسفند باز می‌گردد.

به گفته وی هم‌اکنون بین ۳۰۰ تا دو میلیون اختلاف قیمت در بازار خودرو وجود دارد و همچنان جریان دو نرخی بر بازار خودروهای داخلی حاکم است.

وی تصریح‌کرد: با اتمام تعطیلات نوروزی با وجود صدور فاکتور اما عدم شماره‌گذاری خودرو‌ها، خریدار در بازار کاهش یافته به‌طوری که این جریان موجب شده همچنان قیمت خودروهای داخلی نسبت به اواخر اسفند ماه سیر نزولی داشته باشد.

وی با اشاره به افت قیمت برخی از خودرو‌ها در بازار گفت: در حال حاضر قیمت مزدا ۳ که تا پیش از این تا ۱۴۹ میلیون در بازار خرید و فروش می‌شد طی چند روز گذشته به ۱۴۰ میلیون بدون آپشن و ۱۴۲ میلیون با آپشن رسیده است.

وی افزود: طی چند گذشته نیز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا پیش از این ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شد به ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار در بازار رسید و تیپ ۵ نیز با با افت ۷۰۰ هزار تومانی قیمت، هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی گفت: همچنین قیمت پژو ۴۰۵ GLX که تا ۳۴ میلیون افزایش قیمت داشت طی چند روز اخیر به ۳۲ میلیون و ۲۰۰ در بازار رسیده است این در حالی است که قیمت پژو پارس نیز با افت نیم میلیونی از ۴۱ میلیون در بازار به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ کاهش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنین با توجه به افت قیمت سایر خودرو‌ها در بازار اظهارداشت: تندر E2 ایران خودرو که تا هفته‌های گذشته ۴۴ میلیون بود امروز به ۴۳ میلیون و۴۰۰ هزار در بازار رسید و تندر پلاس اتوماتیک نیز از ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار به ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افت قیمت داشته است.

به گفته مؤتمنی با ادامه کاهش قیمت در بازار داخلی‌ها قیمت پژو ۲۰۷ نیز که تا چند روز گذشته ۵۶ میلیون و نیم بود هم‌اکنون به ۵۵ میلیون در بازار رسیده و قیمت سمند EF7 نیز با افت ۲۰۰ هزار تومانی هم‌اکنون ۳۳ میلیون و ۵۰۰ در بازار معامله می‌شود.

وی همچنین به افت قیمت برخی از محصولات سایپا در بازار اشاره کرد و گفت: طی دو تا ۳ روز گذشته قیمت پراید ۱۱۱ نیز با افت ۷۰۰ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ در بازار رسیده است این در حالی است که قیمت پراید ۱۳۱ در بازار تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: در چند روز گذشته قیمت سراتو نیز که تا قبل از تعطیلات نوروزی به ۱۱۰ میلیون رسیده بود طی چند روز گذشته به ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰ در بازار رسیده است.