عدم فعالیت خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها ناشی از بی‌توجهی دستگاه ها است

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس عدم فعالیت خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها ناشی از بی‌توجهی دستگاه ها است رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: عدم فعالیت خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها حاکی از بی‌توجهی دستگاه‌ها به وظایف خود است. مهرداد بائوج‌لاهوتی، درگفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص اظهارات مدیرعامل ستادمرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران […]

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس

عدم فعالیت خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها ناشی از بی‌توجهی دستگاه ها است

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: عدم فعالیت خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها حاکی از بی‌توجهی دستگاه‌ها به وظایف خود است.

مهرداد بائوج‌لاهوتی، درگفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص اظهارات مدیرعامل ستادمرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران مبنی بر این‌که خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها خاک می‌خورد، گفت: در حال‌حاضر یک خودرو در تهران روزانه ۲٫۵گرم گاز تولید می‌کند، اما متأسفانه موتورسیکلت‌هایی که در پایتخت تردد می‌کنند روزانه بیش از ۷گرم گاز تولید می‌کنند؛ بنابراین معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها یک ضرورت بوده و عدم فعالیت آنها ناشی از بی‌توجهی به اجرای قانون دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای‌اسلامی، با اشاره به این‌که دستگاه‌های اجرایی از جمله محیط‌زیست و نیروی انتظامی باید از تردد موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی درسطح شهر جلوگیری کنند، افزود: بار‌ها تأکید شده که موتورسیکلت‌ها برقی شده و فعالیت موتورسیکلت‌هایی با سیستم کاربراتوری برای همیشه متوقف شود، اما به این مسأله هیچ مسؤولی تاکنون توجه نکرده است؛ بنابراین بهتر است حداقل در شرایط فعلی با راکبان متخلف برخوردهای قانونی کنند.

وی با بیان این‌که طبق قانون نیروی انتظامی باید از تردد خودرو و موتورسیکلت آلاینده در شهر جلوگیری کند، تصریح کرد: هر وسیله‌نقلیه‌ای در صورت عدم رعایت ضوابط زیست‌محیطی برای تردد در خیابان‌های شهر باید مجازات شده و نباید به راننده‌های اینگونه خودرو‌ها مجوز برای فعالیت را داد؛ این‌که خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها خاک می‌خورد، یعنی رانندگان به این مراکز مراجعه نکرده و قوانین لازم را رعایت نمی‌کنند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با تأکید بر این‌که متأسفانه دستگاه‌های مسؤول در این زمینه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، گفت: در شرایطی که نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، رانندگان خودروهای بدون برگ معاینه فنی به خود اجازه می‌دهند که با بی‌قانونی میزان آلودگی هوا را افزایش دهند، بنابراین نیروی انتظامی تنها باید از ورود موتورسیکلت‌های آلاینده به سطح شهر جلوگیری کند.

مدیرعامل ستادمرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران، گفت: ۱۰خط معاینه فنی موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد که خاک می‌خورد، باید تلاش کنیم موتورسیکلت‌های کاربراتوری از رده خارج شود چرا که مشکل با معاینه فنی حل نخواهد شد.