تولیدکنندگان فرانسوی خودرو بازار خود را از دست داده‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تولیدکنندگان فرانسوی خودرو بازار خود را از دست داده‌اند عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید خودرو‌سازانی که محصولات احتکاری خود را که با دلار ۳هزارو۲۰۰تومانی خریداری کرده‌اند، سریعاً به بازار عرضه کنند. نادرقاضی‌پور، در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص وضعیت قراردادهای خودرویی بین ایران و شرکت‌های اروپایی […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

تولیدکنندگان فرانسوی خودرو بازار خود را از دست داده‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید خودرو‌سازانی که محصولات احتکاری خود را که با دلار ۳هزارو۲۰۰تومانی خریداری کرده‌اند، سریعاً به بازار عرضه کنند.

نادرقاضی‌پور، در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص وضعیت قراردادهای خودرویی بین ایران و شرکت‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: در زمان انعقاد قرارداد جدید بین خودروسازان داخلی با پژو سیتروئن طی مصاحبه‌ای اعلام کردم که ابتدا شرکت پژو باید از ملت ایران عذرخواهی و زیان قرارداد گذشته خود را پرداخت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که متأسفانه عجله مسؤولین باعث شد تا دور اندیشی از بین برود، گفت: در آن زمان اعلام کردم که شرکت پژو باید در داخل کشور محصولاتی را تولید کند سپس این محصولات تولیدی را صادر کند، تولیدکنندگان فرانسوی بازار خود را از دست داده و خودروسازان دیگر این بازار را تصاحب کرده‌اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که شرکت پژو برای تصاحب بازار ناب ایران با ظرفیت یک‌میلیون خودرو مجدداً با تولیدکنندگان داخلی قرارداد همکاری امضا کرده است، ادامه داد: مقرر شده بود ۳۰درصد تولید محصولاتی مانند پژو ۲۰۰۸ را صادر کنند، آیا تاکنون از محصولات تولیدی پژو ۲۰۰۸ صادر شده است؟

این نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که این انتظار وجود دارد تا ایران‌خودرو و سایپا با درایت و هوشیاری بیش‌تر قرارداد منعقد شده را پیگیری کنند تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنند، تصریح کرد: باید ایران‌خودرو و سایپا محصولات احتکاری خود را که با دلار ۳هزارو۲۰۰خریداری کرده‌اند سریعاً به بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: صادرات ۳۰درصد محصولات تولیدی با توجه به نرخ دلار و ارز آوری آن به نفع تولیدکنندگان داخلی است.