افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰درصدی قیمت برخی لوازمیدکی خودرو رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی در خریدوفروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد، گفت: قیمت قطعات یدکی خودرو از ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصد در خودروهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است. علیرضانیکآیین در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت […]
افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰درصدی قیمت برخی لوازمیدکی خودرو
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی در خریدوفروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد، گفت: قیمت قطعات یدکی خودرو از ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصد در خودروهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است.
علیرضانیکآیین در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت قطعات یدکی از ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصد در خودروهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: متأسفانه حجم خریدوفروش قطعات تقلبی و معیوب نیز در سطح بازار افزایش پیدا کرده است، این درحالی است که قرار بود این قطعات معیوب به کارخانجات سازنده برگشت کند ولی متأسفانه در بازار به طرق مختلف مورد معامله قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از این قطعات معیوب امکان شناسایی نداشته و مردم آنها را خریداری میکنند، افزود: بهعنوان نمونه وقتی کسی واترپمپ تقلبی به خودروی خود نصب میکند از همان ساعات نخست متوجه تقلبی قطعه نمیشود اما بعد از طی یک مسیر باز مشاهده میکند که ماشین خراب بوده و آن را به تعمیرگاه برمیگرداند. این موضوعات عاملی شده تا حجم برگشتی ماشین به تعمیرگاهها افزایش پیدا کرده و شکایات ما هر روز بیشتر از گذشته شود.
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی در خریدوفروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد تصریح کرد: هر کس بنا به صلاحدید خود قطعات متفرقه را به نام قطعات اصلی وارد کشور میکند و در این بین کسی از آنها نمیپرسد آیا این قطعات استاندارد لازم را دارد یا خیر.
وی به چالش تأمین قطعات خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: این خودروها در حملونقل استفاده میشوند که متأسفانه با رشد فوقالعاده قطعات یدکی روبهرو شدهاند. در خودروهای وارداتی نیز حجم افزایش قیمت قطعات بسیار بالاست به نحوی که به نظر میرسد اگر تصمیمی برای این موضوع گرفته نشود در آینده بازار با بحران کمبود قطعات یدکی خودروهای وارداتی روبهرو است.
هر چراغ مزدا۳ «۹ میلیون تومان» قیمت خورد
نیک آیین اضافه کرد: به عنوان نمونه مزدا۳ که فروش آن طی این روزها حرفوحدیثهای مختلفی به همراه داشته است، افزایش قیمت قطعات یدکی را هر روز رقم میزند به نحوی که هر چراغ مزدا۳ امروز ۹میلیون تومان قیمت خورده و کمپرسور کولر آن نیز اصلا در بازار قیمت ندارد.
وی به قیمت قطعات یدکی خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: در بخش خودروهای داخلی نیز تقریباً ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت قطعات یدکی گران شده است.
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از قراردادهای سوری شرکتهای خودروساز داخلی با خارجیها اظهار کرد: اروپاییها فقط آمدند خودروهای خود را وارد بازار ایران کردند و بدون هیچ پشتیبانی بازار را ترک کردند درحالی که ما باید گارانتی ۱۰ساله را برای آنها اعمال میکردیم. امروز وقتی قطعهای در بازار کمبود پیدا میکند بهطور حتم قیمت آن نیز رشد قابلتوجهی دارد. چرا مکانیک باید تاوان فروش قطعات تقلبی و حتی گران را در بازار بدهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.