شیپور رسوایی خودروسازان ژاپنی به صدا در آمد

شیپور رسوایی خودروسازان ژاپنی به صدا در آمد وزارت حمل‌ونقل ژاپن اعلام کرده که شرکت‌های خودروسازی مزدا، سوزوکی و یاما‌ها تست و آزمایش‌های مصرف بهینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها را به درستی انجام نداده‌اند. به گزارش ایسنا،، این در حالی بود که چندی پیش اخبار و شایعات بسیاری مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست و […]

شیپور رسوایی خودروسازان ژاپنی به صدا در آمد

وزارت حمل‌ونقل ژاپن اعلام کرده که شرکت‌های خودروسازی مزدا، سوزوکی و یاما‌ها تست و آزمایش‌های مصرف بهینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها را به درستی انجام نداده‌اند.

به گزارش ایسنا،، این در حالی بود که چندی پیش اخبار و شایعات بسیاری مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست و داده‌سازی‌های ساختگی در بسیاری از گروه‌های صنعتی ژاپن منتشر و ارایه شده بود و به گونه‌ای که این گزارش می‌تواند تصویر خوبی که تاکنون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و صنایع ژاپنی در خاطر همه مردم جهان ساخته بودند، تیره‌وتار کند.

نتایجی که در این گزارش آمده است، حاصل تحقیقاتی است که پس از داده‌سازی‌های ساختگی از سوی دو شرکت نیسان‌موتور و شرکت سوبارو در ماه ژوئیه سال‌جاری، وزارت صنعت و حمل‌ونقل ژاپن به تمامی مؤسسات و شرکت‌های صنعتی ژاپن دستور داده بود تا درباره نحوه اجرای آزمایش‌های مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی موتور خودرو‌ها گزارشی تحویل و ارایه دهند.

نمایندگان شرکت‌های مزدا و سوزوکی با ارایه گزارش به وزارت مربوطه، اذعان کردند که در خصوص اجرای دقیق و کامل تست و آزمایش‌های میزان انتشار آلایندگی و مصرف سوخت خودرو‌ها و محصولات تولیدی خود، کم‌کاری و سهل‌انگاری کرده‌اند.

نماینده شرکت یاما‌ها موتور نیز در این خصوص گفت: ما در اجرای دقیق و موبه‌موی این آزمایشات کوتاهی کرده‌ایم و به همین دلیل عاجزانه از مردم و مسؤولان مربوطه پوزش می‌طلبیم.

این در حالی است که ارزش سهام شرکت مزدا با ارایه چنین گزارشی ۱٫۸درصد کاهش یافت که در ۴هفته اخیر بیش‌ترین میزان کاهشی را داشته است. سهام سوزوکی نیز ۵٫۲درصد سقوط کرد که از نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون به کم‌ترین حد خود رسیده است. ارزش سهام یاما‌ها موتور نیز ۴درصد نزول یافت.

در ماه ژوییه سال‌جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شرکت نیسان موتور اذعان کرد اجرای آزمایشات مصرف سوخت و تست میزان آلایندگی بر روی ۱۹ مدل از خودروهای نیسان که در ژاپن به فروش رسیده، مشکل داشته و به درستی صورت نگرفته است.

حالا این گزارش‌ها در کنار فشارهای وارده از سوی دولت دونالدترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه واردات محصولاتی نظیر خودرو، بدون شک شرکت‌های خودروسازی ژاپنی را متحمل ضرروزیان‌های متعددی می‌کند که نیازمند برنامه‌های دقیق برای برطرف کردن موضوع است.