ارزانی ۸میلیون تومانی قیمت خودرو

ارزانی ۸میلیون تومانی قیمت خودرو رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته جاری به دنبال انتشار خبر عرضه ۴۰هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نزولی شده و تا حدود ۸میلیون تومان نیز کاهش یافته است. سعیدموتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش قیمت رخ […]

ارزانی ۸میلیون تومانی قیمت خودرو

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته جاری به دنبال انتشار خبر عرضه ۴۰هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نزولی شده و تا حدود ۸میلیون تومان نیز کاهش یافته است.

سعیدموتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش قیمت رخ داده در بازار خودروهای داخلی در یک ماه اخیر واقعی نبوده و ناشی از جوسازی دلالان و سفته‌بازان است.

وی ادامه داد: قیمت‌های کذایی که برای خودروهای داخلی عنوان می‌شود قیمت‌هایی است که دلالان و سودجویان در سایت‌های فروش اینترنتی آگهی می‌کنند و هیج مبنای درست و واقعی ندارد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: واقعیت این است که چند دلال و سفته‌باز قیمت‌های پرت و نجومی برای خودرو‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی آگهی می‌کنند و به سرعت این قیمت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه کانال‌های تلگرامی بازنشر شده و به عنوان قیمت خودرو بین مردم دهن‌به‌دهن شده و جا می‌افتد.

وی با بیان این‌که با قیمت‌های فعلی مصرف‌کننده واقعی به هیچ‌وجه اقدام به خرید خودرو نمی‌کند، خاطرنشان کرد: البته دیده می‌شود که بعضاً برخی افراد به صورت احساسی عمل کرده و فریب نرخ‌بازی دلالان و گفته‌های آنها مبنی بر آن‌که قیمت‌ها بیش از این افزایش می‌یابد را می‌خورند و با قیمت‌های نجومی فعلی هم اقدام به خرید می‌کنند که البته تعداد آنها بسیار کم است.

موتمنی ادامه داد: از روز گذشته با انتشار خبر عرضه ۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان شاهد کاهش قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو هستیم به‌گونه‌ای که تا ۸میلیون تومان نیز قیمت‌ها کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: البته قیمت‌های فعلی نیز غیرواقعی است و باید کاهش یابد. عملاً در بازار خودرو خریدار و مصرف‌کننده واقعی برای این محصولات با قیمت‌های فعلی وجود ندارد و معامله‌ای در این قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد.