واکنش شریعتمداری به حذف شورای‌رقابت از قیمت‌گذاری خودرو

واکنش شریعتمداری به حذف شورای‌رقابت از قیمت‌گذاری خودرو وزیر صمت درباره حذف شورای‌رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو توضیحاتی را ارایه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدشریعتمداری درباره حذف شورای‌رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: براساس مصوبه اخیر هیأت هماهنگی اقتصادی سران قوا در بند ۴ و ۵ که […]

واکنش شریعتمداری به حذف شورای‌رقابت از قیمت‌گذاری خودرو

وزیر صمت درباره حذف شورای‌رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدشریعتمداری درباره حذف شورای‌رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: براساس مصوبه اخیر هیأت هماهنگی اقتصادی سران قوا در بند ۴ و ۵ که به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده، دو موضوع به روشنی بیان شده است.

وی افزود: اولین موضوع این است که براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور تعیین شده و بر همین اساس تمامی مراجع قانون‌گذاری و تعیین قیمت، مکلف هستند نظرات کارشناسی این هیأت را مدنظر قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن‌وتجارت درباره بند دیگر این مصوبه، توضیح داد: تمامی مراجع قانونی تعیین قیمت مکلف هستند پس از تأیید ستاد تنظیم بازار مصوبات خود را اجرایی کنند و هیچ مرجع قانونی مستقیماً نباید آنچه که به نتیجه می‌رسد را ابلاغ کند.

شریعتمداری افزود: تمامی مراجع باید پیش از ابلاغ بررسی‌های خود، این نتایج را به ستاد تنظیم بازار ارایه کرده و پس از بررسی در این ستاد در صورت تأیید، قابلیت اجرا خواهد داشت. وی درباره این ستاد توضیح داد: ستاد تنظیم بازار مرکب از نمایندگان ۹وزارتخانه، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است.