خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند

معاون وزیر صمت خبر داد خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس تابش در نشست خبری در جمع خبرنگاران از معرفی چهار خودروساز به سازمان تعزیرات حکومتی به‌دلیل گران‌فروشی خبر داد […]

معاون وزیر صمت خبر داد

خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش‌فروش جدید ندارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس تابش در نشست خبری در جمع خبرنگاران از معرفی چهار خودروساز به سازمان تعزیرات حکومتی به‌دلیل گران‌فروشی خبر داد و افزود: قیمت پراید مورد تأیید ما نیست.

وی اظهار داشت: تاکنون چهار خودروساز به‌دلیل گران‌فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

۸۰ هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان

معاون وزیر صنعت از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است که این خودروهای ناقص تکمیل شوند.

تابش، کاهش وابستگی به خارج از کشور را یکی از بندهای بسته وزیر صنعت برای اصلاح وضعیت خودروسازان عنوان کرد و گفت: کاهش وابستگی به خارج موضوع مهمی است چرا که دشمنان ما بر روی خودرو و واردات قطعات خودرو تمرکز کرده‌اند تا مانع تولید در این بخش شوند. با این وجود در کشورمان ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم از توانایی جوانان نخبه برای داخلی‌سازی بیشتر قطعات خودرو‌ها بهره بگیریم.

به گفته این مقام مسؤول، دو خودروساز کشور با بهره‌گیری از توان داخلی و کاهش وابستگی به واردات تاکنون ۷۸ میلیون دلار صرفه‌جویی داشته‌اند.

تعیین تکلیف اموال مازاد شرکت‌های خودروساز از دیگر مفاد بسته وزارت صنعت برای بازار خودرو است که به گفته تابش، خودروسازان باید با فروش اموال مازاد خود، نسبت به کوچک‌سازی ساختار و کاهش هزینه‌های تمام‌شده‌شان اقدام کنند.

خروج سازمان حمایت از قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده است

تابش در مورد خروج قیمتگذاری خودرو از سازمان حمایت، گفت: مصوبه‌ای در راستای خروج سازمان حمایت از بحث قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده و براین اساس، هیچ وظیفه‌ای در این باره از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است.