حدود ۹۹ درصد تولیدات باتری، داخلی است

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری حدود ۹۹ درصد تولیدات باتری، داخلی است رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری گفت: حدود ۹۹ درصد تولیدات باتری، داخلی و تنها یک یا دو درصد تولیدات این صنف، خارجی است. تقی ‌علی‌اکبری، رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی […]

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری

حدود ۹۹ درصد تولیدات باتری، داخلی است

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری گفت: حدود ۹۹ درصد تولیدات باتری، داخلی و تنها یک یا دو درصد تولیدات این صنف، خارجی است.

تقی ‌علی‌اکبری، رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حدود ۹۹ درصد تولیدات این صنف داخلی و تنها یک یا دو درصد تولیدات، خارجی است.

علی‌اکبری افزود: میزان اشتغالزایی در این صنف حدود ۲۰ درصد است و امیدواریم که این روند طی سال‌های آتی افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مواد اولیه در این صنف گران شده است، تصریح کرد: قیمت باتری هم طی دو ماه گذشته ۱۱ تا ۱۸ درصد گران شده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری تصریح کرد: حدود یکهزار واحد رسمی و یکهزار واحد غیررسمی در تهران مشغول به فعالیت‌ هستند.

علی‌اکبری افزود: با توجه به شعار رونق تولید، این صنف نیز مانند سایر اصناف در جهت تحقق این شعار، گام‌های بلندی را تا پایان سال بر می‌دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به تولید ۹۹ درصدی کالای ایرانی در بازار اشاره کرد.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به اینکه باتری خودرو از نمونه اقلام و محصولات اساسی و ضروری اتومبیل به شمار می‌رود، گفت: صنعت باتری‌سازی، از حوزه‌هایی به شمار می‌رود که در سالیان اخیر با برنامه‌ریزی انجام شده از رشد و توسعه قابل‌توجهی برخوردار شده است.