آزادسازی واردات تایر‌های باری از تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور

آزادسازی واردات تایر‌های باری از تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور وزیر راه گفت: انحصار واردات لاستیک خودرو‌های‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به کشور از دست واردکنندگان سودجو خارج شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما محمد اسلامی در بازدید از مراحل اجرایی جاده مراغه هشترود افزود: تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور برای واردات لاستیک استاندارد کامیون […]

آزادسازی واردات تایر‌های باری از تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور

وزیر راه گفت: انحصار واردات لاستیک خودرو‌های‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به کشور از دست واردکنندگان سودجو خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما محمد اسلامی در بازدید از مراحل اجرایی جاده مراغه هشترود افزود: تمامی مرز‌ها و مناطق آزاد کشور برای واردات لاستیک استاندارد کامیون و ماشین‌های باری باز است.

وی تصریح کرد: تمامی تخلفات واردات و احتکار لاستیک با همکاری دستگاه قضایی در حال رصد و پیگیری است و در این مورد چندین تخلف نیز پیگیری و کشف شده است .

وی با بیان اینکه لاستیک با دلار چهارهزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود، افزود: برخی سودجویی‌ها موجب افزایش قیمت لاستیک شده که آن هم با نظارت وزارت صمت و قوه‌قضاییه در حال برطرف شدن است.

اسلامی با اعلام اینکه وزارت راه‌وشهرسازی به تمامی تعهدات خود درخصوص تأمین لاستیک کامیون‌ها عمل می‌کند افزود: با یک واردکننده بزرگ برای واردات لاستیک استاندارد کامیون عقد قرارداد شده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه رانندگان و کامیون‌داران مطمئن باشند به میزان پیمایش و حمل‌بار لاستیک مورد نیاز آنها تأمین خواهد شد.

وزیر راه همچنین آزاد راه مراغه– هشترود از طرح‌های مهم ترانزیتی در دست اجرای کشور خواند و با اشاره به اینکه این آزاد راه مرکز کشور را به شمال عراق متصل می‌کند افزود: منابع لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح و بهره‌برداری توسط وزارت راه‌وشهرسازی و بخش‌خصوصی تخصیص یافته است .

وی افزود: این طرح از نظر کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در برخی قطعات پیشرفت این طرح بالای ۶۰ درصد است.

با اجرای آزاد راه مراغه‌ـ هشترود، مسافت ۱۰۰ کیلومتری بین این دو شهر ۹ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و در طول بهره‌برداری ۲۰ ساله این آزادراه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوئیل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه‌جویی می‌شود.