بهبود شرایط تولید با پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به قطعه‌سازان

قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد بهبود شرایط تولید با پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به قطعه‌سازان قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: پرداخت تسهیلات چهارمیلیاردی به قطعه‌سازان سبب بهبود شرایط تولید قطعه و خودرو شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدیران ارشد ایران‌خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی […]

قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد

بهبود شرایط تولید با پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به قطعه‌سازان

قائم‌مقام مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: پرداخت تسهیلات چهارمیلیاردی به قطعه‌سازان سبب بهبود شرایط تولید قطعه و خودرو شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدیران ارشد ایران‌خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند.

 در این دیدار اکبر صادقی، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.

صادقی افزود: تلاش می‌کنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارایه کنند تا همه مسؤولان در جریان مشکلات و محدودیت‌های صنعت خودرو کشور قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: واهمه‌ای از جوسازی‌ها در مبارزه با فساد نداشته باشید/ضرورت انعکاس اقدامات مثبت برای ایجاد امید در جامعه

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگ‌های شرکت ایران‌خودرو داشتیم، خودرو‌های متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچ‌گونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.

مصطفی خان‌کرمی، قائم‌مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران‌خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران‌خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است، گفت: علی‌رغم همه مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کمترین تأخیر، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم و تمام تلاشمان را برای دستیابی به این هدف به‌کار می‌بندیم.

کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات چهارمیلیاردی به شبکه قطعه‌سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه‌سازان و بهبود شرایط تولید شد.

قائم‌مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، همه خودرو‌های معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان‌کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودرو‌های ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران‌خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودرو‌های ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌‌ها در عمل با تجاری‌سازی خودرو‌های ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجر به تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند.

خان‌کرمی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودرو‌های ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفاً برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته‌ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش می‌دهد، اما در جهت تعادل بازار مؤثر خواهد بود.

قائم‌مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان اضافه کرد: همچنین بخشنامه‌های فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه‌گری و دستیابی آسان مصرف‌کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست‌های مؤثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت‌ها علی‌رغم تغییرات نرخ ارز شده است.