ساخت کفپوش خودرو از بطریهای پلاستیکی شرکت خودروسازی آمریکایی «فورد»(Ford) سالانه بیش از یک میلیارد بطری پلاستیکی را بازیافت میکند و توسط آنها برای برخی خودروهای خود، کفپوش تولید میکند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از دیلیمیل، فورد با این کار پسندیدهای که انجام میدهد به طرز قابلتوجهی میزان پلاستیکهای دفن شده در گورستان پسماند […]
ساخت کفپوش خودرو از بطریهای پلاستیکی
شرکت خودروسازی آمریکایی «فورد»(Ford) سالانه بیش از یک میلیارد بطری پلاستیکی را بازیافت میکند و توسط آنها برای برخی خودروهای خود، کفپوش تولید میکند.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از دیلیمیل، فورد با این کار پسندیدهای که انجام میدهد به طرز قابلتوجهی میزان پلاستیکهای دفن شده در گورستان پسماند شهری را کاهش میدهد.
این شرکت سازنده خودرو آمریکایی اعلام کرده است که کفپوش خودروی شاسیبلند «اکواسپورت»(EcoSport SUV) خود را با استفاده از ۴۷۰ بطری پلاستیکی یک بار مصرف بازیافت شده درست کرده است.
این شرکت افزود: وزن ترکیبی این پلاستیکها هشتهزار و ۲۶۲ تن بود که اگر آنها را کنار هم قرار میدادیم، بیش از دو بار میتوانستیم دور جهان را بپوشانیم.
فورد در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری، خودروهای لوکس با برند لینکلن هم تولید میکند.
طبق گزارش «آژانس محیطزیست سازمان ملل متحد»، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید میشوند که نیمی از آنها یک بار مصرف هستند و در این میان تنها ۹ درصد بازیافت میشوند، ۱۴ درصد برای بازیافت جمعآوری میشوند و ۱۲ درصد سوزانده میشوند که این امر باعث میشود گازهای بسیار سمی آزاد شوند.
گزارشها نشان میدهد که ۹۱ درصد پلاستیکها با گذشت بیش از نیمقرن از ساخت آنها (سال ۱۹۵۰) هنوز هم در محیطزیست هستند و تجزیه نشدهاند و این نشان میدهد پلاستیک در طول زمان نابود نمیشود و بهطور نامحدود در محیط باقی میماند.
فورد برای ساخت کفپوش خودرو مذکور از بطریهای پلاستیکی و درب آنها استفاده کرد. طی انجام این کار آنها پلاستیکها و دربهایشان را به کوچکی یک دانه بذر تبدیل کردند و سپس آنها را در حرارت ۲۶۰ درجه سانتیگراد قراردادند.
پس از این کار، پلاستیکها به فیبرهایی با ضخامت یک تار موی انسان در آمدند و سپس آنها را به الیاف تبدیل کرده و الیاف را با دوختن به هم متصل کردند. در آخر نیز الیاف دوخته شده به کفپوش تبدیل شدند.
شرکت آمریکایی فورد دودهه است که به عنوان نخستین شرکت خودروسازی گزارشهای پایداری را ارائه میدهد. گزارش پایداری(Sustainability Report) یا گزارش مسؤولیت اجتماعی، به بیان پیامدهای عملکرد هر سازمان بر سه محور تشکیلدهنده مفهوم توسعه پایدار، یعنی اقتصاد، محیطزیست و جامعه و نحوه مدیریت آنها میپردازد. این گزارشها، فراتر از گزارشهای معمول و سنتی مالی سالیانه سازمانهاست و مخاطب آن، عموم ذینفعان سازمان و بهطور کلی جامعه است. انتشار این گزارشها در اغلب نقاط دنیا به شکل داوطلبانه صورت میپذیرد و میتوانند معیاری برای تعهد یک سازمان به مسیر توسعه پایدار تلقی شوند.
کیمپیتل (Kim Pittel)، مدیرعامل شرکت فورد در این باره گفت: ما نسبت به جایی که در آن زندگی میکنیم مسؤول هستیم بنابراین تصمیم گرفتیم راهحلهایی را برای حفاظت از آن پیدا کنیم تا زندگی مردم بهتر شود. فورد جمعاً از بیش از ۶۵۰ میلیون بطری ۵۰۰ میلی لیتری برای کفپوشهای خود استفاده کرده است.
علاوه بر این در اوایل سالجاری، فورد متعهد شد که تمام پلاکهای آینده خودروهای این شرکت الکتریکی باشد. ماه گذشته، فورد با همکاری استارتاپ «اجیلیتی رباتیکس»(Agility Robotics) یک ربات پا با نام «دیجیت»(Digit) توسعه داد. ربات فورد قادر است بستههایی را که وزن آن ۴۰ پوند است را بلند کرده و پیتزا، بسته آمازون یا مواد غذایی کاربران را درب منزل به آنها تحویل دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.