سریع‌‌ترین خودرو زرهی دنیا

جذاب‌‌ترین آئودی تاریخ سریع‌‌ترین خودرو زرهی دنیا خودروهای زرهی و ضدگلوله به دلیل وزن بالایی که دارند، به ذات خودروهایی فوق سریع نیستند، اما بسیاری از افراد علاقه دارند که خودرویشان ضمن دارا بودن زرهی ضدگلوله، سرعت و عملکرد بالایی هم داشته باشد تا بتوانند با آن از تنگنا بگریزند. در دنیای خودروهای زرهی محصولی […]

جذاب‌‌ترین آئودی تاریخ

سریع‌‌ترین خودرو زرهی دنیا

خودروهای زرهی و ضدگلوله به دلیل وزن بالایی که دارند، به ذات خودروهایی فوق سریع نیستند، اما بسیاری از افراد علاقه دارند که خودرویشان ضمن دارا بودن زرهی ضدگلوله، سرعت و عملکرد بالایی هم داشته باشد تا بتوانند با آن از تنگنا بگریزند. در دنیای خودروهای زرهی محصولی تازه معرفی شده که لقب سریع‌‌ترین خودروی ضد گلوله دنیا را به خود اختصاص داده و این خودرو چیزی نیست جز آئودی RS7 اسپرت‌بک ۲۰۵ هزار دلاری که توسط شرکت AddArmor توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، این خودرو حال AddArmor APR RS7 نام دارد که ضمن دارا بودن تمام قابلیت‌های بالای دینامیکی RS7 استاندارد، مقابل گلوله هم مقاوم است. هدف از توسعه چنین خودرویی نشان دادن پیشرفت‌های شکل گرفته در زمینه تولید خودروهای زرهی بوده است. نکته جالب درخصوص این خودرو این است که ضمن دارا بودن استاندارد زرهی B4، تنها ۹۰ کیلوگرم به وزن کلی آن اضافه شده است. این مهم به لطف استفاده از مواد کامپوزیتی پلی‌کربناتی به جای استیل فراهم شده است. به گفته AddArmor این مواد ۱۰ برابر مقاوم‌تر از استیل بالیستیک هستند.

در حالی که تمام قطعات بدنه این خودرو از این مواد ساخته شده‌اند، شیشه‌های استاندارد RS7 هم با شیشه‌های چند لایه مقاوم و بالیستیک تعویض شده‌اند. اگر سطح مقاومت زرهی B4 برای فردی کافی نبود، این کمپانی در ازای دریافت مبلغ بیشتر قادر است این خودرو را با سطح زرهی B7 تولید کند تا از تششعات هسته‌ای ناشی از انفجار اتمی هم در امان باشد!

قلب تپنده این خودرو همان پیشرانه چهارلیتری توربوشارژ هشت‌سیلندر RS7 است، اما بیشینه قدرت آن برای این نسخه زرهی به ۷۶۰ اسب‌بخار ارتقا داده شده است. حال این خودروی زرهی تنها ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و قادر به رسیدن به بیشینه سرعتی فراتر از ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این ویژگی باعث شده که این خودرو در تعقیب و گریز‌ها دست‌نیافتنی باشد.

این شرکت همچنین قادر است که تجهیزاتی مانند نورهای کورکننده، بمب‌های صوتی، لیزر، گاز فلفل و حتی گارد جلو را روی این خودرو نصب کند تا به راحتی قادر باشد از شرایط بحرانی بگریزد. بی‌شک باید اظهار کرد که این خودرو جذاب‌ترین آئودی تولید شده در تمام دوران است. شاید این خودرو برچسب قیمت بسیار بالایی داشته باشد، اما ترکیب قابلیت‌های دینامیکی بالای RS7 با زرهی ضد گلوله و کلی ویژگی جذاب، ارزش ۲۰۵ هزار دلار مبلغ پرداختی را به خوبی دارد.