راه‌اندازی سامانه بازرسی کیفی و فنی خودروهای دست دوم

راه‌اندازی سامانه بازرسی کیفی و فنی خودروهای دست دوم با افزایش قیمت خودرو در کشور خرید و فروش ماشین‌های دست دو در بین مردم بیشتر شده است. اما خرید خودرو کارکرده ریسک‌های مربوط به خود را دارد چرا که خریدار نمی‌داند که مالک قبلی چطور از آن نگهداری ‌کرده آیا تصادف شدید داشته یا نه؟ […]

راه‌اندازی سامانه بازرسی کیفی و فنی خودروهای دست دوم

با افزایش قیمت خودرو در کشور خرید و فروش ماشینهای دست دو در بین مردم بیشتر شده است. اما خرید خودرو کارکرده ریسک‌های مربوط به خود را دارد چرا که خریدار نمی‌داند که مالک قبلی چطور از آن نگهداری ‌کرده آیا تصادف شدید داشته یا نه؟ یا اینکه خودرو نقص فنی مهمی دارد یا ندارد و از همه مهم‌تر اینکه به اندازه ارزش واقعی خودرو پول پرداخت کرده است یا نه؟

به گزارش مناقصه‌مزایده، براساس آمار، ۸۱ درصد خودروهای دست دوم که برای فروش قرار داده می‌شوند از سوی فروشنده سالم معرفی می‌شوند، این در حالیست که ۶۰ درصد این خودرو‌ها دارای مشکلات فنی، بدنه و یا هر دو هستند و از آنجا که در کشور، تعمیرکاران فراوانی وجود دارند که می‌توانند ظاهر یک خودرو تصادفی را تا حد زیادی اصلاح و آن را به عنوان یک ماشین کم‌کارکرد و سالم به فروش برسانند و با توجه به این مسأله که در بسیاری از مواقع تشخیص خودرو مشکل‌دار برای افراد عادی میسر نمی‌باشد و خرید خودروی کارکرده بدون انجام کارشناسی، ممکن است ضررهای مالی فراوانی برای خریدار به همراه داشته باشد پس برای این کار حتماً باید از کارشناسان این حوزه کمک گرفت. به‌طور کلی کارشناسی خودرو به دو قسمت ظاهری مانند بدنه و فنی مانند موتور و گیربکس تقسیم می‌شود که بررسی می‌شود در آن زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازرسی کشور از ۳۰ سال گذشته تاکنون در زمینه ارائه خدمات بازرسی فنی و مهندسی فعالیت داشته و با کسب تجارب کافی و دانش تخصصی در صنعت خودرو در امر بازرسی خودروهای تولیدی و وارداتی نقش مؤثری داشته است. با تغییر فضای صنعت خودرو و گرایش مشتریان به استفاده از خودروهای کارکرده، نیاز به شناخت دقیق‌تر از سلامت بدنه و شرایط فنی خودرو در هنگام خرید و فروش بیش از قبل احساس می‌شود. لذا این شرکت با راه‌اندازی سامانه‌ای برخط و تیم تخصصی کارشناسی، تجربیات و توان فنی خود را برای اطمینان مشتریان از سلامت خودروهای کارکرده به مصرف‌کنندگان خودرو ارائه می‌نماید.

این سامانه در قالب شخصیت حقوقی مستقل (شرکت مشاوران کیفیت کاریناپارس) تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و با بهره‌گیری از پتانسیل فنی و تخصصی بازرسان با سابقه این شرکت راه‌اندازی شده است.