سبقت تویوتا از تسلا با تولید خودروهای هیدروژنی

سبقت تویوتا از تسلا با تولید خودروهای هیدروژنی تویوتا اخیراً به صف خودروسازانی محلق شده که آینده انرژی خودروهای جهان را، در چیزی غیر از الکتریکی شدن می‌بینند. این خودروساز بزرگ ژاپنی، تصاویری جدید از خودرو هیدروژنی خودش با میزان انتشار آلایندگی صفر، منتشر ساخت. این تلاش تویوتا با هدف سبقت گرفتن از بازار خودروهای […]

سبقت تویوتا از تسلا با تولید خودروهای هیدروژنی

تویوتا اخیراً به صف خودروسازانی محلق شده که آینده انرژی خودروهای جهان را، در چیزی غیر از الکتریکی شدن می‌بینند. این خودروساز بزرگ ژاپنی، تصاویری جدید از خودرو هیدروژنی خودش با میزان انتشار آلایندگی صفر، منتشر ساخت. این تلاش تویوتا با هدف سبقت گرفتن از بازار خودروهای برقی و سازنده مشهور آنها، شرکت تسلا انجام شده است.

این محصول جدید، نسل تازه‌ای از تویوتامیرای است که در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی شد. سیستم سوخت‌رسانی و تأمین انرژی این خودرو تماماً از ابتدا طراحی شده و شامل یک پشته سلول سوختی بوده که افزایش قابل‌توجه عملکرد را به دنبال داشته است. این طراحی مناسب و کارآمد، تقاضا برای خودروهای الکتریکی مجهز به سلول‌های سوختی را افزایش خواهد داد. نسل جدید تویوتا‌میرای از اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی در ژاپن، آمریکا و اروپای شمالی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام تویوتا، طراحی مجدد سلول سوختی با استفاده از هیدروژن، موجب افزایش ۳۰درصدی محدوده رانندگی در مقایسه با نسخه فعلی تویوتامیرای شده است. این ویژگی به دلیل ظرفیت بالای ذخیره‌سازی هیدروژن و برخی اقدامات دیگر به‌دست آمد. نسخه فعلی تویوتامیرای که خودرویی مجهز به سیستم سلول سوختی است، در ماه دسامبر ۲۰۱۴ روانه بازار شد. تویوتا قصد دارد با تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود در این رده، قیمت تمام شده هر خودروی الکتریکی مجهز به سلول سوختی یا FCEV را کاهش دهد. این خودروساز در عین حال بر روی توسعه خودروهای خورشیدی مطالعه می‌کند.

رشد تقاضا در بازار خودروهای هیدروژنی، در سال‌های گذشته نسبتاً قابل‌توجه بوده است. از زمان عرضه نسل فعلی تویوتامیرای به بازار جهانی، تاکنون ۱۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسیده و Yoshikazu Tanaka، مهندس ارشد تیم توسعه میرای، اعتقاد دارد عرضه تویوتامیرای جدید، برای این شرکت ژاپنی امکان رهبری در بازار خودروهای هیدروژنی را فراهم خواهد ساخت. بنابر اخبار رسمی، تسلا از برنامه‌ریزی تولید خود عقب افتاده و با سه هزار دستگاه تعهدات معوقه وارد سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی‌ می‌شود. به نظر می‌رسد فرصت مناسبی برای تویوتا پیش آمده تا بازار تسلا را بیشتر به خطر بیندازد.

منبع خودرو بانک