فن‌ بازار صنعت خودرو راه‌اندازی می‌شود

با حمایت معاونت علمی ‌ریاست‌جمهوری فن‌ بازار صنعت خودرو راه‌اندازی می‌شود با امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، فن بازار صنعت خودرو تأسیس می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این تفاهم‌نامه که با امضای رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری به نمایندگی از […]

با حمایت معاونت علمی ‌ریاست‌جمهوری

فن‌ بازار صنعت خودرو راه‌اندازی می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی‌ و فناوری ریاستجمهوری و شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، فن بازار صنعت خودرو تأسیس می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این تفاهم‌نامه که با امضای رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی‌و فناوری ریاستجمهوری به نمایندگی از معاونت علمی ‌و فناوری ریاستجمهوری و مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، منعقد شد، یکی از اهداف اصلی ایجاد فن‌بازار خودرو، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان شد.

همچنین دو طرف متعهد شدند تا برای ایجاد اتصال میان عرضه و تقاضای فناوری در این صنعت و بهره‌برداری هر چه بیشتر از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع مشکلات و ساخت قطعات فناورانه و تحریمی‌ خودروهای تولیدی کشور همکاری‌های موجود را گسترش دهند.

یکی دیگر از کارکردهای فن‌بازار صنعت خودرو، معرفی نوآوری‌ها و اختراعات برتر این صنعت، با استفاده از منابع صندوق‌های پژوهش و فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر خواهد بود.

«انتقال فناوری از شرکت‌های فناور به صنایع قطعه‌سازی»، «سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری‌های صنعت قطعه‌سازی»، «معرفی نوآوری‌ها و اختراعات برتر به خودروسازان» و «ارائه نیازهای صنعت قطعه‌سازی و تولید خودرو به جامعه فناور و دانش‌بنیان کشور» در قالب فن‌بازار صنعت خودرو از جمله دیگر ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در حاشیه دیدار معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور از یک مجموعه خودروساز، به امضاء رسید.

شبکه فن‌بازار معاونت علمی ‌و فناوری ریاستجمهوری با تأسیس ۲۲ دفتر استانی و چهار فن بازار تخصصی و با همکاری بیش از ۴۰ کارگزار تجارت فناوری، خدمات خود را در سراسر کشور به صدها شرکت و تیم فناور عرضه می‌کند.