معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد تکلیف خودروسازان برای افزایش بهرهوری و صادرات معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدنوتجارت گفت: شرکتهای خودروسازی در رویکرد جدید، مکلف به واگذاری اموال و داراییهای خود، افزایش بهرهوری و صادرات شدند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی صادقینیارکی به فعالیتهایی که در دوره جدید توسط شرکتهای خودروسازی باید انجام شود اشاره […]
معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد
تکلیف خودروسازان برای افزایش بهرهوری و صادرات
معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدنوتجارت گفت: شرکتهای خودروسازی در رویکرد جدید، مکلف به واگذاری اموال و داراییهای خود، افزایش بهرهوری و صادرات شدند.
به گزارش مناقصهمزایده، مهدی صادقینیارکی به فعالیتهایی که در دوره جدید توسط شرکتهای خودروسازی باید انجام شود اشاره و افزود: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمتها و شکست حباب قیمتها خواهد شد، اما یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تأمین خودرو است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدنوتجارت گفت: تأمین خودرو باید بهگونهای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تأمین کنند و از سویی، بانکمرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد.
وی با بیان اینکه هدفگذاری شرکتهای خودروسازی تولید روزانه چهار هزار دستگاه خودرو است، ادامه داد: رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تأمین ارز و ریال خودروسازان است، در این میان تکالیفی هم برعهده شرکتهای خودروسازی گذاشته شده که از جمله آن واگذاری اموال و داراییهای غیرتولیدی، افزایش بهرهوری و توسعه صادرات است.
این مقام مسؤول درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده، یادآور شد: شرکتهای خودروسازی از بهمن ۹۷ هیچ افزایش قیمتی نداشتند و افزایش قیمتها مربوط به بازار است.
وی گفت: برای کنترل قیمت خودرو در بازار اقدامات جدیدی انجام شده که امیدواریم اثرگذاری آن زیاد باشد.
صادقینیارکی اضافه کرد: هدف وزارت صنعت،معدنوتجارت این است که به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند، بر این اساس با سیاستهای جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای ۱۸ سال، ۳۶ ماه عدم خرید خودرو توسط متقاضی و باطل شدن گارانتی پس از سه ماه از مصرف نکردن خودرو، میتوان به هدف یاد شده دست یافت.
وی تأکید کرد: باید بهگونهای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایهای نیست و مصرفی است، در این راستا حذف سود مشارکت در ثبتنام خودرو یکی از اقداماتی است که انجام شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.