افزایش سرعت ثبت‌نام خودرو با اتصال برخط سامانه امتا

افزایش سرعت ثبت‌نام خودرو با اتصال برخط سامانه امتا سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت از اتصال برخط سامانه امتا به سامانه‌های اطلاعاتی دیگر دستگاه‌ها افزایش سرعت ثبت‌نام متقاضیان خودرو و تقویت زیرساخت‌های این سامانه خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده امیر جعفرپور درخصوص ثبت‌نام و قرعه‌کشی برای تحویل خودرو به مشتریان بیان کرد: در […]

افزایش سرعت ثبت‌نام خودرو با اتصال برخط سامانه امتا

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت از اتصال برخط سامانه امتا به سامانه‌های اطلاعاتی دیگر دستگاه‌ها افزایش سرعت ثبت‌نام متقاضیان خودرو و تقویت زیرساخت‌های این سامانه خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده امیر جعفرپور درخصوص ثبت‌نام و قرعه‌کشی برای تحویل خودرو به مشتریان بیان کرد: در این مرحله از سامانه امتا که متصل به سامانه‌های اصلی کشور مانند ثبت‌احوال و وزارت ارتباطات است استفاده کردیم که شرایط ثبت‌نام مانند داشتن گواهینامه، پلاک فعال، تلفن همراه و کارت بانکی را رصد می‌کنیم که اتصال برخط به این سامانه‌ها سرعت ثبت‌نام را نیز سریعتر کرده است.

وی ادامه داد: مسؤولیت سامانه امتا با وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این وزارتخانه است.

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت درخصوص برخی مسائل مربوط به ثبت‌نام در سامانه امتا تصریح کرد: زیرساخت‌های سامانه امتا در حال تقویت است، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حال رصد مداوم و شبانه‌روزی مشکلات این سامانه می‌باشد و بروز برخی مشکلات مربوط به ساعت ثبت‌نام متقاضیان و ترافیک بسیار بالا در روز است که متقاضیان بهتر است شب‌ها نسبت به ثبت‌نام مبادرت ورزند.

جعفرپور درخصوص شرایط ثبت‌نام ادامه داد: درخصوص شرایط ثبت‌نام بیش از ۱۰۰۰ نفر ساعت تدبیر و برنامه‌ریزی شده است و فرآیند بسیار مدیریتشده‌ای برای استفاده از سامانه امتا، تجهیز آن و اتصالش به سامانه‌های اطلاعاتی داشتیم و انجام آزمایشی برخی فرآیندها در سه ماهه گذشته در دست اقدام بوده است.

وی گفت: در مرحله اول ثبت‌نام با توجه به پیشبینی استقبال مردم شرایطی برای ثبت‌نام‌کنندگان در نظر گرفته شد تا فشار به سامانه امتا و زیرساخت‌های آن به حداقل ممکن برسد و با تلاش همکارانمان در مجموعه مرکز تجارت الکترونیکی برخی شرایط محدودکننده مانند داشتن چک نیز برداشته شد.

سرپرست دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت اضافه کرد: داشتن چک برای کاهش ورود دلال‌ها به ثبت‌نام بوده است تا خودرو به دست متقاضی واقعی برسد و عدالت در توزیع اتفاق بیفتد.

جعفرپور افزود: به دنبال این هستیم که خودرو محلی برای سوداگری افراد سودجو نباشد و به همین دلیل داشتن پلاک فعال را جزء شرایط نهادیم.

وی گفت: برنامه‌های پیشفروش در روزهای آینده نیز داریم که توسط سرپرست محترم وزارتخانه اعلام خواهد شد.