تصمیم‌گیری برای اصناف، پشت درهای بسته

رییس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش مطرح‌کرد تصمیم‌گیری برای اصناف، پشت درهای بسته رییس اتحادیه صنف چلوکباب‌و چلوخورش با انتقاد از ادامه رویه برخی مراکز در تصمیم‎گیری برای اصناف اما بدون حضور اصناف در پشت درهای بسته گفت: متأسفانه در موضوع مالیات، مسؤولان ذی‌ربط بدون مشورت با مسؤولان اتحادیه برای ما تصمیم‎گیری می‌کنند. به گزارش […]

رییس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش مطرح‌کرد

تصمیم‌گیری برای اصناف، پشت درهای بسته

رییس اتحادیه صنف چلوکباب‌و چلوخورش با انتقاد از ادامه رویه برخی مراکز در تصمیمگیری برای اصناف اما بدون حضور اصناف در پشت درهای بسته گفت: متأسفانه در موضوع مالیات، مسؤولان ذی‌ربط بدون مشورت با مسؤولان اتحادیه برای ما تصمیمگیری می‌کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق اصناف تهران ناصرحسینیتبریزی در تبیین چالشهای صنف متبوع خود اظهارکرد: اصلی‌ترین چالش این صنف و شاید بسیاری از صنوف، تداخل صنفی است که باعث نارضایتی همه اعضاء و ایجاد مشکلات متعدد برای اتحادیه‌های صنفی شده است؛ از سوی دیگر نبودن عامل اجرایی و نظارت بر واحدهای فاقد مجوز و نیز کنترل کیفیت ‌و کمیت و نحوه ارایه غذا از مهم‌ترین مسایل پیشِ‌رو می‌باشد که نیاز به تعامل و اقدامات اساسی میباشد.

وی در ارتباط با نحوه تعیین نرخ چلوکباب ‌و چلوخورش گفت: نرخ چلوکباب و چلوخورش براساس قیمت ریز کالاهای مصرف شده، هزینه‌های جانبی از قبیل آب، برق، گاز، مالیات، حق بیمه، حقوق کارکنان و کرایه محل تعیین و مجموع ارقام مشخص شده با ضرایب حداکثر ۱۵ درصد سود معین شده از طریق اتحادیه به اعضا اعلام می‌گردد.

حسینی‏تبریزی وجود تفاوت در قیمت محصولات عرضه شده را از دو منظر قابل توجه برشمرد و افزود: این دو آیتم یکی قیمتهای پایین است که به مصرف مواداولیه نامناسب و عدم رعایت ضوابط صنفی و بهداشی و نداشتن مجوز برمی‌گردد و منجر به ارایه غذا با قیمت‌های بسیار پایین می‌شود و دیگری بالا بودن قیمتهاست که به دلیل ارایه خدمات جانبی و سرویس‏های ویژه رخ می‌دهد.

وی توضیح‌داد: در این میان، مورد اول یعنی عرضه با قیمت پایین از اهمیت بیش‌تری به لحاظ ساماندهی و بررسی برخوردار است و در مجموع نظارت ارگانهای ذی‌ربط می‌تواند هر دو مورد را کنترل نماید.

حسینی‌تبریزی در خصوص تأثیر وضعیت فعلی بر شرایط بازار گفت: کمبود مواد‌اولیه باعث افزایش قیمت و در نتیجه بالا رفتن نرخ غذا خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش در پایان خواستار افزایش ارتباط اتاق اصناف با اتحادیه در جهت اجرای قوانین ‌و مقررات از سوی اتحادیه شد.