برنامه‌ریزی برای تولید ۱٫۴ میلیون دستگاه تلویزیون در سال ۹۸

برنامه‌ریزی برای تولید ۱٫۴ میلیون دستگاه تلویزیون در سال ۹۸ دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: باوجود همه سختی‌ها به‌ویژه مشکلات ارزی و تأمین مواد اولیه و تجهیزات، تولیدیک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در سال ۹۸ براي پوشش تقاضای جامعه برنامه‌ریزی شده است. به گزارش ایرنا، «محمدرضا شهیدی»گفت: این انجمن […]

برنامه‌ریزی برای تولید ۱٫۴ میلیون دستگاه تلویزیون در سال ۹۸

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: باوجود همه سختی‌ها به‌ویژه مشکلات ارزی و تأمین مواد اولیه و تجهیزات، تولیدیک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در سال ۹۸ براي پوشش تقاضای جامعه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا شهیدی»گفت: این انجمن همچنین در تلاش است تا تأمین کنندگان خارجی مناسبی را به جای آن دسته از تأمین کنندگان که متأثر از تحریم‌ها حاضر به همکاری با ایران نبودند، جایگزین کند.

این مقام صنفی گفت: تأمین کنندگان خارجی یاد شده به‌طور عمده چینی یا کره‌ای هستند که به دلیل حضور در بازار آمریکا، راغب به حضور در بازار کشورمان نیستند، اما سعی داریم با حفظ کيفیت اقلام و تجهیزات، آن‌ها را با تأمین کنندگان جدید جایگزین کنیم.

به گفته وی، با وجود همه مشکلات تلاش شده تا کمبودی در بازار ایجاد نشود و افزایش غیرمنطقی نرخ محصولات را نداشته باشیم؛ هرچند رشد ۴۰ درصدی دستمزد‌ها نسبت به سال قبل، می‌تواند به افزایش قیمت‌ها بیانجامد.

این مقام صنفی با یادآوری تأثیرگذاری افزایش نرخ ارز در سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال همه واحدهای تولیدکننده با در نظر گرفتن شرایط کارگران خود و همچنین شرایط معیشتی خانوارها، به دنبال کسب حداقل سود یا تولید در شرایط سر به سر هستند، زیرا اگر افزایش قیمت واقعی اتفاق بیفتد، تقاضای بازار ریزش خواهد داشت و این به نفع صنعت با بیش از نیم قرن سابقه لوازم صوتی و تصویری نیست.

وی یادآور شد: پارسال در مجموع نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که ۲۰ درصد کمتر از برنامه پیش‌بینی شده بود.

شهیدی ادامه داد: اگر مشکل خاصی در زمینه تأمین ارز نداشته باشیم، واحدهای تولیدی از ظرفیت لازم برای تأمین نیاز داخل برخوردارند و در نظر داریم با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تعدیل نیروی چندانی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵ شرکت به تولید تلویزیون‌های داخلی یا مونتاژ برندهای خارجی با داخلی‌سازی بالا در کشور فعالیت دارند که البته همچون سایرشرکت‌های حاضر در جهان، همه اقلام و تجهیزات مورد نیازشان را خود تولید نمی‌کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اظهار داشت: به‌طور نمونه از حدود ۳۵۰ شرکت تولیدکننده تلویزیون در جهان، فقط ۶ شرکت به تولید پنل می‌پردازند، زیرا تولید این قطعه مقرون به صرفه نیست و تعداد معدودی از کشور‌ها نسبت به تولید آن اقدام می‌کنند.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در سال جاری نیز گفت: با توجه به مشکلات ارزی، چشم انداز خیلی خوبی وجود ندارد، با این حال برخی واحد‌ها پیش‌بینی خوبی برای تأمین و دپوی آن‌ها داشتند، اما برخی دیگر کمبودهایی دارند.

شهیدی پیش‌بینی کردکه امسال سال سختی برای تولید باشد، اما خاطرنشان ساخت: درتلاشیم هرچند به سختی این دوره را با موفقیت پشت سر بگذرانیم و از تهدیدهای موجود فرصتی برای رونق تولید بسازیم.