۱۵۰میلیارد تومان خسارت به ۹۶ شهرک صنعتی

۱۵۰میلیارد تومان خسارت به ۹۶ شهرک صنعتی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: طبق جدید‌ترین برآورد‌ها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ۹۶ شهرک‌ صنعتی در نقاط مختلف کشور وارد شده و میزان این خسارت‌ها در شهرک‌های مختلف متفاوت است. به گزارش ایسنا، فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه پیش‌بینی […]

۱۵۰میلیارد تومان خسارت به ۹۶ شهرک صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: طبق جدید‌ترین برآورد‌ها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ۹۶ شهرک‌ صنعتی در نقاط مختلف کشور وارد شده و میزان این خسارت‌ها در شهرک‌های مختلف متفاوت است.

به گزارش ایسنا، فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش بارش‌‌ها در اواخر سال ۱۳۹۷ باعث شد که تدابیر لازم اتخاذ شود، گفت: برخی از استان‌ها برای مقابله با سیل آمادگی‌هایی کسب کرده بودند که باعث شد میزان خسارت‌ها عدد کمی باشد.

وی با اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیر درست می‌توان خسارت‌های ناشی از اینگونه حوادث را به حداقل رساند، اظهار کرد: طبق جدید‌ترین برآورد‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ۹۶ شهرک صنعتی وارد شده که میزان این خسارت‌ها در شهرک‌های مختلف متفاوت بوده است.

به گفته معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران میزان خسارت در واحدهای مختلف بین ۳۰۰ میلیون تا ۳۰ میلیارد تومان و بیشترین خسارت در شهرک صنعتی آق قلا و اهواز بوده است.

محمدزاده در ادامه از بازگشت بیش از ۸۰ درصد شهرک صنعتی آق قلا به چرخه تولید خبر داد و گفت: در سایر شهر‌ها نیز فعالیت‌های تولید انجام می‌شود؛ به جز شهرک صنعتی اهواز ۲ که منتظر هستیم آب فروکش کند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی در شهرهای مازندران، کرمانشاه، لرستان و ایلام علی‌رغم اینکه خسارت بالایی را متحمل شدند، به چرخه تولید بازگشتند.

محمدزاده با اشاره به اینکه نگاه دولت در سال رونق تولید به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای خواهد بود، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیلات ویژه در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده در سیل اخیر قرار خواهد گرفت و برای شهرک‌هایی که خسارت زیاد بوده نیز معافیت مالیاتی اعمال خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری نهایی درباره واحدهای صنعتی آسیب دیده در دستور کار دولت است و منتظر هستیم که دولت تصمیم جامعی بگیرد تا بتوانیم به واحد‌ها اعلام کنیم.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰