برخی فرایندهای صوری موجب افزایش قیمت خودرو شده است

معاون وزیر صمت: برخی فرایندهای صوری موجب افزایش قیمت خودرو شده است معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی فرایندهای صوری سبب افزایش قیمت خودرو شده است، گفت: این افزایش قیمت از سوی شرکت‌های عرضه کننده رخ نداده است. به گزارش مهر، فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از یک کارخانه در […]

معاون وزیر صمت:

برخی فرایندهای صوری موجب افزایش قیمت خودرو شده است

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی فرایندهای صوری سبب افزایش قیمت خودرو شده است، گفت: این افزایش قیمت از سوی شرکت‌های عرضه کننده رخ نداده است.

به گزارش مهر، فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از یک کارخانه در ایوان کی به خبرنگاران بیان کرد: افزایش قیمت خودرو در دو هفته اخیر اتفاق افتاده اما این افزایش قیمت از سوی خودروسازان شرکت‌های عرضه کننده خودرو نبوده است.

وی افزود: طی دو هفته اخیر متأسفانه فرایندهایی در حوزه بازار به صورت صوری اتفاق افتاد که این امر باعث افزایش قیمت شد البته عوامل دخیل در این امر سریعاً شناسایی و دستگاه‌های مرتبط به این امر ورود کرده‌اند.

بازار خودرو مدیریت شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه افزایش قیمت خودرو و فرایندهای صوری که بیان شد خوشبختانه امروز مسائل مدیریت شده است، حتی این موضوع می‌بایست از جوانب مختلف نیز مورد بررسی قرار می‌گرفت که این کار نیز صورت گرفت.

مقیمی با بیان اینکه با دستگاه‌های مرتبط با بحث خودرو و دستگاه‌های نظارتی جلساتی برگزار شد تا این روند تقاضای کاذب کنترل شود، گفت: از سوی دیگر اقدامات اجرایی نیز با ورود دستگاه‌های امنیتی باعث کاهش قیمت‌های خودرو شده است.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود عرضه محصولات اتفاق نمی‌افتد، به دلیل واردات قطعات و مواد اولیه است که البته این امر با توجه به شرایط تحریم مشکلاتی برای آن‌ها در روند تولید و عرضه به وجود آمد که در نهایت تصمیماتی گرفته شد و به همه متقاضیان و مشتریان اعلام کردند آن دسته افرادی که قابلیت تحمل دارند تا بهتر شدن شرایط صبر کنند، برخی دیگر با مکانیزمی که در نظر گرفته شده با شرکت مصالحه و برخی از سایر خودرو‌ها که قابیلت تولید دارند، استفاده کنند.