جریان‌های سیاسی برنامه خود را برای توسعه بخش معدن ارایه دهند

رییس هیأت امنای خانه معدن ایران مطرح کرد جریان‌های سیاسی برنامه خود را برای توسعه بخش معدن ارایه دهند رییس هیأت امنای خانه معدن ایران از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف خواست تا برنامه‌های خود برای توسعه بخش معدن و به ‌کارگیری توان تشکل‌های تخصصی را اعلام کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط […]

رییس هیأت امنای خانه معدن ایران مطرح کرد

جریان‌های سیاسی برنامه خود را برای توسعه بخش معدن ارایه دهند

رییس هیأت امنای خانه معدن ایران از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف خواست تا برنامه‌های خود برای توسعه بخش معدن و به ‌کارگیری توان تشکل‌های تخصصی را اعلام کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی خانه معدن، علاءالدین‌میرمحمدصادقی گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که معمولاً نسبت به بخش معدن به ویژه معادن کوچک و متوسط کم لطفی شده و این بخش همواره با مشکلات زیادی برای توسعه خود روبه‌روست.

رییس هیأت امنای خانه معدن ایران گفت: به‌طور جدی از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف می‌خواهیم در عین حال که برنامه‌های خود را برای شاخص‌های کلان اقتصادی عنوان می‌کنند به‌طور مشخص بگویند که چه برنامه‌ای برای توسعه بخش معدن و به‌کارگیری توان بخش خصوصی دارند؟

او گفت: سؤال‌های زیادی در رابطه با معادن و نگاه مدیران اجرایی کشور به این بخش مطرح است و ما خواهان آن هستیم که کمیته اقتصادی احزاب و جریان‌های اقتصادی کشور اعلام کنند که مثلاً برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حمایت از بین‌المللی شدن شرکت‌های معدنی و ورود بزرگان معدنی دنیا به ایران چه برنامه‌ای دارند.

میرمحمدصادقی افزود: پرسش دیگر این‌که به منظور ایجاد تعامل میان محیط زیست و ترویج معدنکاری سبز و بهره‌برداری منطقی از معادن بدون مزاحمت‌های نهادی و اجتماعی چه تمهیداتی را اندیشیده‌اند؟

او گفت: بهتر است به این پرسش نیز پاسخ دهند که چه راه‌حلی برای ورود تکنولوژی‌های نوین معدنی به کشور دارند تا مواد معدنی با ارزش‌افزوده بالاتری به فروش برسند؟ آیا نگاه آنان سرکوب حضور مواد معدنی ایران به بهانه خام فروشی در بازارهای جهانی است یا این‌که این بخش را با توجه به واقعیت‌های اقتصادی کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند؟

میرمحمدصادقی گفت: خانه معدن ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل سراسری بخش معدن این آمادگی را دارد تا اطلاعات خود در خصوص این بخش را در اختیار جریان‌های سیاسی و احزاب قرار دهد تا آنان تحلیل بهتری در خصوص معادن ارائه دهند.

 

او افزود: بهتر است که دولت آینده نسبت به توسعه بخش معدن و ترویج معدنکاری سبز همت گمارده و بخش معدن کشور را به عنوان یکی از پیشران‌های رشد مورد توجه قرار دهد و از توان تشکل‌ها در این رابطه بهره جوید.