شناسایی رگه‌های معدنی طلا و آهن در اردبیل

شناسایی رگه‌های معدنی طلا و آهن در اردبیل  نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از شناسایی رگه‌های معدنی طلا، آهن و مولیبدن در پهنه معدنی قزل‌اوزن خبر داد. به گزارش مهر، علیرضا جعفری راد در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در این پهنه هزار و ۴۶۳ […]

شناسایی رگه‌های معدنی طلا و آهن در اردبیل

 نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از شناسایی رگه‌های معدنی طلا، آهن و مولیبدن در پهنه معدنی قزل‌اوزن خبر داد.

به گزارش مهر، علیرضا جعفری راد در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در این پهنه هزار و ۴۶۳ کیلومترمربع در طارم- هشتجین مطالعه شده است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد این پهنه مستعد اکتشاف عناصر فلزی از جمله طلا، آهن و مولیبدن است و در وضعیت فعلی بخش مطالعات و پی‌جویی به اتمام رسیده است.

نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران متذکر شد: با اتمام پی‌جویی، حفر ۸ گمانه اکتشافی مدنظر است.

وی ابراز امیدواری کرد در منطقه کمر تا پایان شهریور ماه به صورت قطعی میزان ذخایر معادن مشخص شود.

جعفری‌راد متذکر شد: مشخص‌سازی سایر مناطق نیز به تدریج انجام می‌شود.

آغاز اکتشافات مس در باغروداغ

در این جلسه معاون فنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر نیز به انجام مطالعات این شرکت در پهنه باغروداغ اشاره کرد.

صادق طوبی با بیان این‌که مطالعات در ۹۰۰ کیلومترمربع انجام شده است، اضافه کرد: در پی مطالعات دو منطقه امیدبخش شمالی و جنوبی در مجموع ۱۱۸ کیلومترمربع مشخص شده است.

وی با اشاره به استعداد منطقه در وجود معادن مس اضافه کرد: با اتمام مطالعات ضروری است پروانه اکتشاف نیز صادر شود.

 

وی تأکید کرد: با توجه به تعبیه طرح اکتشافی براساس روش‌های استاندارد بین‌المللی زمان‌بندی یک ساله تا اردیبهشت ماه سال آینده برای اکتشاف این منطقه در نظر گرفته شده است.