افزایش ۱۰ درصدی تولید کنسانتره مس در سال گذشته

افزایش ۱۰ درصدی تولید کنسانتره مس در سال گذشته تولید کنسانتره مس کشور طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس‌میدوک» از […]

افزایش ۱۰ درصدی تولید کنسانتره مس در سال گذشته

تولید کنسانتره مس کشور طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس‌میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه سال قبل، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۸۶۴ تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل، ۹۷۹ هزار و ۶۵۰ تن بود.

 میزان تولید کنسانتره این شرکت‌ها در اسفندماه، ۹۰ هزار و ۷۶۹ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۸۵ هزار و ۸۱۲ تن)، ۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

از ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال ۹۵، مجتمع‌های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۲۲۵ هزار و ۷۵ تن «مس آند» و ۱۹۳ هزار و ۲۸ تن «مس کاتد» تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳ درصد کاهش و یک درصد رشد نشان می‌دهد. میزان تولید این محصولات (مس‌اند و مس کاتد) طی اسفندماه نیز به ترتیب ۱۷ هزار و ۳۲۵ تن و ۲۰ هزار و ۲۴ تن بود.

همچنین طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، مجتمع مس سرچشمه ۵۹۲۱ تن «کنسانتره مولیبدن» و مس سونگون ۱۱۵۱ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۶۰۰۸ تن کنسانتره مولیبدن و ۶۹۲ تن مولیبدن)، به ترتیب یک درصد کاهش و ۶۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

 

۳ مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی ۱۲ ماهه گذشته، ۴۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۸۳ تن سنگ سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۰۷ تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۹ درصدی تولید این محصول است. میزان تولید سنگ سولفیدی در اسفندماه نیز ۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۳۶ تن اعلام شد که حاکی از رشد دو درصدی این محصول در ماه یاد شده است.