تلاش معدنکاران چینی برای بهره جستن از افزایش قیمت زغال‌سنگ

تلاش معدنکاران چینی برای بهره جستن از افزایش قیمت زغال‌سنگ معدنکاران بخش زغال‌سنگ چین در راستای بهره‌مندی از افزایش قیمت این ماده معدنی، میزان تولید خود را در ماه مارس به ۳۰۰میلیون تن افزایش دادند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولید زغال‌سنگ چین […]

تلاش معدنکاران چینی برای بهره جستن از افزایش قیمت زغال‌سنگ

معدنکاران بخش زغال‌سنگ چین در راستای بهره‌مندی از افزایش قیمت این ماده معدنی، میزان تولید خود را در ماه مارس به ۳۰۰میلیون تن افزایش دادند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولید زغال‌سنگ چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ با رشد ۱٫۹درصدی به ثبت رسید که این میزان اولین افزایش تولید سال ۲۰۱۷نسبت به دو سال گذشته است. اگرچه در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی تولید این ماده معدنی در این کشور با افت ۰٫۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۰۹ میلیون ۲۳۰هزارتن کاهش یافت.

 بنا بر نظر یکی از تحلیلگران بخش زغال‌سنگ چین، ژانگ‌مین(Zhang Min)، به دلیل تأکید سیاست‌گذاران بر امنیت عرضه، تولید زغال‌سنگ طی ماه‌های آتی افزایش می‌یابد.

سال گذشته میلادی معدنکاری‌های غیرقانونی تعداد حوادث را در معادن زغال‌سنگ این کشور افزایش داده و عرضه را با مشکل مواجه کرد. در استان شانشی(Shanxi) که در غنی‌‌ترین منطقه تولید زغال‌سنگ چین قراردارد کمپینی ضد معدنکاری غیرقانونی راه‌اندازی شده است.

همچنین قیمت‌ها بیش از ۲۵ درصد نسبت به ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته به‌طوری که در۱۷فروردین سال جاری (۶ آوریل۲۰۱۷) قیمت زغال‌سنگ حرارتی به ۶۴۴٫۸یوان افزایش یافت که بالا‌ترین میزان در ۵ ماه اخیر است.

 

شرکت چایناشنهوا (China Shenhua) که بزرگ‌ترین معدنکار چین است در گزارش سالانه خود اعلام کرد که تولید زغال‌سنگ را از ۲۹۰میلیون تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۹۸میلیون تن در سال ۲۰۱۷ افزایش می‌دهد.