معادن استان سمنان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران بنگلادشی است

رییس اتاق سمنان در دیدار با رایزن بازرگانی بنگلادش معادن استان سمنان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران بنگلادشی است رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با حضور در اتاق سمنان، با فعالان بخش خصوصی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق سمنان، رییس اتاق سمنان در این نشست گفت: […]

رییس اتاق سمنان در دیدار با رایزن بازرگانی بنگلادش

معادن استان سمنان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران بنگلادشی است

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با حضور در اتاق سمنان، با فعالان بخش خصوصی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق سمنان، رییس اتاق سمنان در این نشست گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ایران با برخورداری از معادن و صنایع غنی و قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف جهان ممتاز است.

علی‌اصغرجمعه‌ای خاطرنشان کرد: پسابرجام زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اقتصادی بین‌المللی در ایران را فراهم کرد و باید با مدیریت اصولی تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با فعالان اقتصادی جهان بیش از پیش فراهم شود.

رییس اتاق استان سمنان ادامه داد: برنامه اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبر انقلاب با افزایش تولید و صادرات کالا از ایران به کشور‌های هدف محقق می‌شود.

جمعه‌ای تصریح کرد: سمنان پنجمین استان کشور از نظر برخورداری از ذخایر معدنی است و فعالان اقتصادی بنگلادش می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان این که ۴۲ ماده معدنی از ۷۰ ماده معدنی شناسایی شده در کشور ایران در استان سمنان وجود دارد، افزود: این استان در صورت اعلام نیاز بنگلادش می‌تواند بخش قابل‌توجهی از کالاهای مورد نیاز این کشور را تأمین کند.

وی ادامه داد: اتاق سمنان در سال ۹۶ بر افزایش اشتغال پایدار در استان تأکید دارد و مبادلات تجاری با کشورهای مختلف برای رسیدن به این هدف از جمله این اقدامات است.

سفارت بنگلادش، آماده ارایه خدمات به فعالان بخش خصوصی ایران

رایزن بازرگانی ایران در بنگلادش مراودات تجاری دو کشور را مثبت خواند و اظهار داشت: اقتصاد بنگلادش در سالیان اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته و اکنون رشد اقتصادی این کشور مثبت ۷ درصد است.

محمدصبورحسین از آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک بنگلادش در ایران خبر داد و گفت: رشد صنایع نساجی در بنگلادش چشمگیر است و امسال برای اولین بار توانسته‌ایم در رقابت صادرات منسوجات، از چین پیشی بگیریم.

وی مهم‌ترین اقلام صادراتی این کشور را انواع منسوجات، چرم، کیف، داروهای انسانی، کنجد و انبه نام برد و ادامه داد: واردات بنگلادش از ایران، سیمان، قیر، فلز و اقلام فلزی، تخمه، پسته، خرما و کشمش است.

محمد صبور حسین از آمادگی بخش بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران برای تسهیل روابط تجاری خبر داد.

قابل ذکر است رایزن بازرگانی بنگلادش از شرکت‌های توانمند و مرتبط استان سمنان بازدید کرد.

 

جمهوری خلق بنگلادش در جنوب شرق‌آسیا واقع شده و بیش از ۱۶۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۳ درصد از جمعیت این کشور مسلمان است. میانگین رشد اقتصادی کشور بنگلادش در سال گذشته، ۵٫۷ درصد و درآمد سرانه مردم این کشور ۳ هزار و۶۰۰ دلار است.