میزان صادرات فولاد ۸ درصد رشد یافت

معاون وزیر صنعت میزان صادرات فولاد ۸ درصد رشد یافت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۸ درصدی صادرات فولاد در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: حجم صدور کالای تولیدی در این بخش به رقم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید .  به گزارش ایرنا، جعفرسرقینی خاطرنشان‌ساخت: […]

معاون وزیر صنعت

میزان صادرات فولاد ۸ درصد رشد یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۸ درصدی صادرات فولاد در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: حجم صدور کالای تولیدی در این بخش به رقم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید .

 به گزارش ایرنا، جعفرسرقینی خاطرنشان‌ساخت: مجموع صادرات فولاد خام پارسال به رقم ۵٫۸ میلیون تن رسید که از این رقم ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تن فولاد خام، و بقیه تولیدات مربوط بود .

رشد ۸ درصدی صادرات فولاد، چهاردهمین فولاد ساز جهان در دوره دو ماهه نخست امسال درحالی روی داد که واحد‌های بزرگ فولادی ایران (از جمله ذوب آهن و فولاد مبارکه) کاهش صادرات داشتند.

صادرات واحد‌های بزرگ فولادی کشور در اردیبهشت ۹۶ نسبت به ماه مشابه پارسال کاهش ۲۴ درصدی داشت، اما عملکرد دو ماهه افت یک درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۵ را نشان می‌دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، پیشتر اعلام کرد: پارسال با تولید ۱۸٫۵ میلیون تن فولاد خام، جمهوری اسلامی برای نخستین بار رکوردشکنی در زمینه تولید داشت و در واقع نشان داد دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی تولید فولاد خام در قالب سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، بلندپروازی نیست.

انتظار می‌رود در قالب سند یاد شده، میزان صادرات کشورمان حداقل به ۱۵ میلیون تن برسد.

سرقینی اضافه کرد: میزان تولید فولاد خام در مدت دو ماهه ۹۶ حدود ۳٫۵ میلیون تن شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۸ درصدی را ثبت کرد.

پارسال اعلام شد: ظرفیت فولاد خام کشور به حدود ۲۸ میلیون تن رسید و انتظار می‌رود امسال به ۳۲ تا ۳۳ میلیون تن برسد.

سرقینی یادآور شد: پارسال رقم صادرات ۶ میلیون تن هدف گذاری شده بود که رقم ۵٫۸ میلیون تن محقق شد و برای امسال نیز پیش‌بینی ۲۵ میلیون تن شده تا از این رقم صادرات ۸ میلیون تنی تحقق یابد .

تولید فولاد خام در دولت یازدهم رشد بیش از ۲۸ درصدی را در دوره ۹۵- ۱۳۹۲ ثبت کرد، ۱۳۹۱ به عنوان سال پایانی عملکرد دولت دهم بالغ بر ۱۴ میلیون و ۳۶۱ هزار تن فولاد خام به تولید رسید که این رقم در سال ۹۵ برابر با ۱۸ میلیون و ۴۶۶ هزار تن شد .

 

سال گذشته زنجیره فولاد و تولیدات پایین‌دستی به میزان ۶ میلیون و۶۹۷ هزار و ۱۹۷ تن به ارزش دو میلیارد و ۶۹۹ میلیون دلار شد که در مقایسه با سال ۹۴ از نظر وزنی ۴۹ درصد و از لحاظ ارزش ۰٫۳ درصد رشد یافت .