حضور سرمایه‌گذاران بزرگ معدنی جمهوری چک در ایران

  مدیران و سرمایه‌گذاران ۱۸ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی جمهوری چک از پشتیبانی بانکی و بیمه‌ای خود برای حضور در طرح‌های این حوزه در ایران، خبر دادند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مارتین تلاپا (Tlapa) معاون وزیر خارجه که در رأس […]

 

مدیران و سرمایه‌گذاران ۱۸ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی جمهوری چک از پشتیبانی بانکی و بیمه‌ای خود برای حضور در طرح‌های این حوزه در ایران، خبر دادند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مارتین تلاپا (Tlapa) معاون وزیر خارجه که در رأس هیأتی از نمایندگان اتاق بازرگانی ‌و مدیران شرکت‌های حوزه ماشین‌آلات، فن‌آوری، معادن زیرزمینی، بانک، بیمه و … آن کشور با رییس هیأت عامل ایمیدرو دیدار می‌کرد، اظهار داشت: با توجه به نتایج مثبت نشست‌های رؤسای جمهور دو کشور در نیویورک، اکنون آماده همکاری‌های وسیع با طرف‌های ایرانی در حوزه معادن و صنایع وابسته هستیم.

 وی تصریح کرد: شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران حاضر با توجه به پشتیبانی بانک مرکزی، شرکت‌های بیمه‌ای از جمله (بیمه صادراتی EGAP)، بانک توسعه و دیگر بانک‌های جمهوری چک برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو طرف آمادگی کامل دارند.

در این دیدار پائولینا اسرامکوا (Paolina Sramkova) رییس اداره کشورهای خلیج‌فارس وزارت خارجه چک، نوع توانمندی و مشخصات شرکت‌های آماده همکاری با ایران در حوزه‌های زیرساخت، انرژی، ماشین‌آلات و… ‌را ارایه کرد.

رییس هیأت عامل ایمیدرو نیز توانمندی شرکت‌های جمهوری چک در حوزه ساخت نیروگاه و همچنین ماشین‌آلات معدنی را شروعی برای همکاری‌های جدید دو کشور دانست و در عین حال اظهار‌داشت: موضوع تأمین مالی طرح‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

مهدی کرباسیان ادامه داد: شرکت‌های چک برای توسعه همکاری‌ها، باید روش‌های تأمین مالی طرح‌ها را نیز مد نظر قرار دهند.