زیرساخت‌های درمان گلستان رشد چشمگیری داشته است

    در مراسم بهره‌برداری از چند طرح حوزه سلامت استان گلستان که با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ارایه گزارشی گفت: در سال ۹۳ و قبل از شروع طرح سلامت هزار و ۶۵۰ تخت درمانی در استان وجود داشت و شاخص استانی به ۱٫۱۹ صدم […]

 

 

در مراسم بهره‌برداری از چند طرح حوزه سلامت استان گلستان که با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ارایه گزارشی گفت: در سال ۹۳ و قبل از شروع طرح سلامت هزار و ۶۵۰ تخت درمانی در استان وجود داشت و شاخص استانی به ۱٫۱۹ صدم یعنی به ازای هر هزار نفر بود در حالی که میانگین کشور ۱٫۵ بود.

 دکترتقی ریاحی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۸۰۰ تخت درمانی در گلستان اضافه شد و تعداد زیادی از طرح‌های زیرساختی حوزه درمان در شهرستان‌های استان که نیمه‌تمام ر‌ها شده بودند، با همت دولت و همکاری بنیاد برکت و خیرین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: به عنوان نمونه بهره‌برداری از بیمارستان فاطمه زهرا (س) نمونه بارز تحقق عدالت در عرصه نظام سلامت در استان گلستان است که امنیت درمانی را برای مردم این منطقه تا ۳۰ سال آینده تأمین می‌کند.

وی استفاده از ۳۵۰ متخصص در مناطق محروم و ماندگاری آن‌ها برای ارایه خدمات درمانی، سامانه حذف پرداخت، وجود ۶۰۵ خانه بهداشت ملکی، ساخت یک بیمارستان ۱۵۵ تختخوابی و ۳ مرکز بهداشتی توسط بنیاد برکت، اجرای عملیات ۱۹ مرکز بهداشتی و درمانی، حمایت از تجهیز مراکز درمانی از جمله مرکز سوختگی گرگان را از دیگر خدمات دوساله اجرای طرح تحول نظام سلامت در گلستان برشمرد.

ریاحی همچنین از قول وزیر بهداشت برای ساخت مرکز آنژیوگرافی و قلب در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق گلستان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین به آماده بهره‌برداری بودن کلینیک ویژه در شهرهای گنبد و کردکوی اشاره کرد و افزود: جهش۸رتبه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ۱۸ به ۱۰ در میان حدود ۶۰ مرکز آموزشی پزشکی کشور دیگر موفقیت به دست آمده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح‌هایی از تلاش‌های مخبر دزفولی، رییس بنیاد برکت، یحیی روحی نیکوکار اهل کلاله، مرجان کلانتری پرستار نیکوکار، نصرت برزگر فرماندار کلاله به عنوان همکار در اجرای طرح‌های درمانی، دکتر علی آرین‌نیا عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و علی عموزاد خلیلی، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان تقدیر شد.

مرکز فوق تخصصی جراحی قلب و عروق؛ تحقیقات گوارش و کبد و بخش سی‌تی‌اسکن شهید صیاد شیرازی گرگان از جمله طرح‌هایی بود که با حضور وزیر بهداشت در گلستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.