نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

 ۱۲و ۱۳ مهر در مشهد برگزار می‌شود نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار   دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار و مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق (مشهد) از برگزاری نخستین نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار طی ۱۲ الی ۱۳ مهر ماه خبر داد و گفت: هدف […]

 ۱۲و ۱۳ مهر در مشهد برگزار می‌شود

نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

 

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار و مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق (مشهد) از برگزاری نخستین نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار طی ۱۲ الی ۱۳ مهر ماه خبر داد و گفت: هدف نهایی از این کنگره افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در کشور است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، جعفرطاهری، گفت: متخصصان علوم‌زمین مطابق برنامه اعلام شده در زمان مقرر مقالات خود را از طریق درگاه الکترونیک کنگره بارگذاری و تمامی آنها برای داوری ارسال شده است.

وی، استقبال پژوهشگران را از این کنگره تخصصی مطلوب و حضور استادان را در این نشست علمی فرصت مغتنمی برای عمق بخشی به پژوهش‌های زمین‌شناسی ایران دانست که در گرایش‌های مختلف علوم‌زمین با محوریت زمان ژوراسیک در ایران برگزار می‌شود و ابزار امیدواری کرد این همایش مهم علمی که همزمان با برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در ۱۲و ۱۳ مهرماه ۹۶ در مشهد و به میزبانی اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق برگزار می‌شود بتواند سند و نقشه راه پژوهش‌های فرارو را ترسیم و با سازماندهی هر چه بیش‌تر پژوهشگران زمینه مبادلات علمی در داخل و خارج از کشور فراهم آید.

دبیر اجرایی این کنگره علمی خاطرنشان‌کرد: در این کنگره علمی علاوه بر پژوهشگران و محققانی که مقاله ارایه داده‌اند و مهمانانی که از کشورهای همجوار دعوت شده‌اند استادانی از اروپا (کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا) سخنرانی خواهند داشت و یافته‌های خود را ارایه خواهند کرد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق، با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات علمی در حوزه علوم‌زمین به خصوص دوره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار افزود: نمایندگی منطقه شمال شرق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی با همکاری دیگر نهاد‌ها در استان خراسان‌رضوی در پی ارتقای ظرفیت‌های علمی پژوهشی بین مراکز دانشگاهی ایران و کشورهای همسایه است.

به گفته وی، تفکر برگزاری اجلاس‌‌ها و کنگره‌های موضوعی در حوزه علوم زمین از یک سو متأثر از تنوع و تکثر مطالب و گرایش‌های مختلف این رشته از علوم پایه و از دیگر سو برآمده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زمین‌شناسی ایران زمین است.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار خاطرنشان‌کرد: پس از چند دهه بررسی‌های گسترده زمین‌شناسی و با توسعه تحصیلات تکمیلی اکنون ضرورت تعمیق هر چه بیش‌تر این مطالعات و توجه به کیفیت بررسی‌های زمین‌شناسی ضروری است تا با برگزاری کنفرانس‌های موضوعی ضمن اطلاع از آخرین دستاوردهای اندیشمندان علوم‌زمین و سازماندهی محققان در راستای نیاز کشور، خود را با کنگره‌های جهانی نیز هماهنگ کنیم.

گفتنی ا‌ست، چینه‌شناسی و دیرینه‌شناسی نهشته‌های ژوراسیک، رسوب‌شناسی و محیط رسوبی واحدهای منسوب به ژوراسیک، زمین‌ساخت صفحه‌ای و ژئودینامیک حاکم بر پوسته ایران و کشورهای همجوار در زمان ژوراسیک، زمین‌شناسی اقتصادی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار، پترولوژی و ماگماتیسم در دوره ژوراسیک ایران و منطقه و جلوه‌های زمین گردشگری (ژئوتوریسم) ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار به عنوان محورهای برگزاری کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار یاد شده‌ است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیش‌تر به دبیرخانه نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار واقع در مشهد. انتهای سرافرازان۱۸٫ اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق (مشهد) ۰۵۱۳۸۲۱۲۴۰۶ و یا آدرس اینترنتی jurassic.congress.2017@gsinet.ir مراجعه نمایند.

گفتنی‌ است، به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی گواهی مورد تأیید کنگره، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)تعلق خواهد گرفت و گواهی شرکت در کارگاه دوم به صورت مشترک با دانشگاه ناپولی ایتالیا صادر می‌شود.

چندی پیش نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار موفق به اخذ مجوز برگزاری و اعتبار از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شد.

 

یادآور می‌شود، این نشست با حمایت استانداری خراسان‌رضوی، سازمان نظام مهندسی معدن، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و پارک موزه علوم‌زمین و فعالان اقتصادی حوزه معدن برگزار می‌شود.