معدن طلای موته اصفهان سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تولید می‌کند

رییس صنعت و معدن اصفهان معدن طلای موته اصفهان سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تولید می‌کند رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۳۰۰ کیلوگرم طلا از معدن طلای موته استان اصفهان تولید می‌شود، البته باید گفت در برخی از مواقع بیش‌تر از ظرفیت طلا تولید می‌کند. اسرافیل‌احمدیه در گفت‌وگو با تسنیم […]

رییس صنعت و معدن اصفهان

معدن طلای موته اصفهان سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا تولید می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۳۰۰ کیلوگرم طلا از معدن طلای موته استان اصفهان تولید می‌شود، البته باید گفت در برخی از مواقع بیش‌تر از ظرفیت طلا تولید می‌کند.

اسرافیل‌احمدیه در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که سالانه چه مقدار طلای خالص از معادن استان تولید می‌شود، اظهارداشت: این میزان حدود ۳۰۰ کیلوگرم است یعنی ظرفیت معدن همین مقدار است، البته باید گفت در برخی از مواقع بیش‌تر از ظرفیت طلا تولید می‌کند.

وی با اشاره به گونه‌های‌معدنی در استان اصفهان افزود: در حال حاضر یک معدن به نام موته در استان اصفهان داریم که در این راستا مکان‌های دیگری شناسایی شده ولی هنوز شروع به‌کار نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که معدن اصفهان چند نوع فلز مرغوب تولید می‌کند؟ تصریح‌کرد: این معدن فلز مرغوب طلا و نیز نقره تولید می‌کند.

وی پیرامون سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه معادن بیان‌کرد: معدن طلای موته در استان اصفهان از زمانی که تکنولوژی آن بومی‌سازی شده است نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد ولی اگر در مکان‌های دیگری قصد سرمایه‌گذاری داشته باشیم، قطعاً نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

 

احمدیه اضافه‌کرد: یک معدن طلا برای استان اصفهان کافی نیست و باید معادن دیگری هم وجود داشته باشد از این رو باید گفت اگر ذخیره داشته باشیم معدن طلا ایجاد می‌شود باید ذخیره وجود داشته باشد که در حال حاضر یک ذخیره موجود داریم.