انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار

همزمان با برنامه تکمیل اکتشاف صورت گرفت انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار مدیرعامل شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران از انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در مناطق خور و بیابانک و چابهار خبر داد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی […]

همزمان با برنامه تکمیل اکتشاف صورت گرفت

انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران از انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در مناطق خور و بیابانک و چابهار خبر داد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وجیه‌ا…جعفری با بیان این مطلب اظهارداشت: با توجه به اهمیت ذخایر املاح تبخیری و موادشیمیایی حاصل از آن در کشور به ویژه ترکیبات استراتژیک پتاسیم و نیز نظر مساعد رییس هیأت عامل ایمیدرو برای بالفعل‌کردن حداکثری پتانسیل‌های بالقوه در این حوزه، طرح امکان‌سنجی احداث پارک شیمیایی و تکمیل اکتشافات در دو منطقه خور و بیابانک و چابهار در کمیته سرمایه‌گذاری شهریور ۹۶، مصوب و مراحل اخذ مشاور ذی‌صلاح و شروع عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه‌داد: پس از بررسی شرکت‌های مشاور بین‌المللی از نظر مسایل فنی و اقتصادی، شرکت جِی.او.سی تکنیکال اینجینرینگ (JOC Technical Engineering) از کشور چین برای فرصت‌سنجی و تعیین نقشه راه آینده برای دستیابی به اهداف مصوبه کمیته سرمایه‌گذاری ایمیدرو انتخاب و قرارداد مشاوره با آن منعقد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران خاطرنشان‌کرد: چندی پیش، هیأت کارشناسی از شرکت یاد شده از دو سایت خور و بیابانک و چابهار بازدید کرد و قرار شد گزارش مقدماتی بازدید در اسرع وقت ارایه و گزارش نهایی با موضوع مطالعه فرصت‌ها و تعیین نقشه راه حوزه املاح تبخیری در این مناطق تهیه شود.

 

وی افزود: در حال حاضر، مراحل اداری ثبت اولیه پهنه اکتشافی به وسعت حدود یک‌هزار کیلومتر مربع در منطقه چابهار انجام شده و مراحل اداری افزایش وسعت پهنه به ۱۶ هزار کیلومتر مربع در دست اقدام است. همچنین گزارش ۳ ماهه نخست طرح چابهار شامل جمع‌آوری اطلاعات منطقه و تهیه بانک اطلاعاتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ارایه شد.