بازگشت درآمد‌های معدنی به بخش صنایع معدنی

فراکسیون معدن مجلس خواستار شد  بازگشت درآمد‌های معدنی به بخش صنایع معدنی رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس، از ارسال نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه جهت تأکید بر بازگشت تمام درآمدهای بخش معدن برای توسعه صنایع معادنی در بودجه سال ۹۷ خبر داد. داریوش‌اسماعیلی در گفت وگو با خانه ملت، از ارسال […]

فراکسیون معدن مجلس خواستار شد

 بازگشت درآمد‌های معدنی به بخش صنایع معدنی

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس، از ارسال نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه جهت تأکید بر بازگشت تمام درآمدهای بخش معدن برای توسعه صنایع معادنی در بودجه سال ۹۷ خبر داد.

داریوش‌اسماعیلی در گفت وگو با خانه ملت، از ارسال نامه‌ای به محمدباقرنوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه مبنی بر حمایت دولت از توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی، در بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت: در این نامه تأکید شده که در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم می‌شود ماده ۴۳ برنامه ششم لحاظ شود، افزود: ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه تأکید می‌کند که تمام درآمدهای بخش معدن باید در یک حسابی نزد خزانه واریز شود و تمام این منابع باید به صورت تخصیص یافته برای توسعه بخش معدن و صنایع معادنی بازگردد.

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس‌شورای‌اسلامی، افزود: امیدوارم در لایحه بودجه سال ۹۷ که تقدیم مجلس شد، موضوع توسعه صنایع معادنی لحاظ شود، چراکه در غیراینصورت مجلس حتماً لایحه را اصلاح می‌کند و شاید کلیات آن را رد کند.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۱۱۴ نفر از نمایندگان مجلس در فراکسیون معدن، ادامه‌داد: دولت اگر ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه را در لایحه بودجه سال ۹۷ لحاظ نکرده باشد، حتماً با چالش روبه‌رو می‌شود، چراکه بخش معدن باید توسعه یابد به ویژه در بخش اکتشاف که در اسناد بالادستی نیز بر این موضوع تأکید کرده است.

 

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس‌شورای‌اسلامی، تصریح‌کرد: رونوشت این نامه برای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر لاریجانی رییس مجلس، تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و همچنین واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور ارسال شده است.