نبود تکنولوژی معضل بزرگ بخش معدن است

معاون استاندار همدان نبود تکنولوژی معضل بزرگ بخش معدن است معاون امور عمرانی استاندار همدان نبود تکنولوژی را به عنوان معضل بزرگ بخش معدن استان دانست. به گزارش ایسنا، محمودرضاعراقی با بیان این‌که برای رشد اقتصادی باید از همه منابع موجود در کشور استفاده کرد،افزود: تأخیر در برداشتن یک گام می‌تواند موجب عقب‌ماندگی زیادی در […]

معاون استاندار همدان

نبود تکنولوژی معضل بزرگ بخش معدن است

معاون امور عمرانی استاندار همدان نبود تکنولوژی را به عنوان معضل بزرگ بخش معدن استان دانست.

به گزارش ایسنا، محمودرضاعراقی با بیان این‌که برای رشد اقتصادی باید از همه منابع موجود در کشور استفاده کرد،افزود: تأخیر در برداشتن یک گام می‌تواند موجب عقب‌ماندگی زیادی در زمینه‌های اقتصادی شود به‌طوری‌که معادن به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های تولید ثروت در کشور است که می‌توان با توجه به آن، اشتغال و اقتصاد کشور را توسعه داد.

وی با بیان این‌که خام‌فروشی در بخش معدن صرفه اقتصادی ندارد و بخشی از اتکای اقتصاد کشور به نفت را می‌توان با ارزش‌افزوده حاصل از بخش معدن جبران کرد، به عدم دسترسی معادن کشور به تکنولوژی روز دنیا در زمینه استخراج و بهره‌برداری از منابع و ذخایر معدنی اشاره کرد و افزود: نباید این مشکل باعث شود به خام‌فروشی موادمعدنی بپردازیم.

عراقی نبود تکنولوژی را به عنوان معضل بزرگ بخش معدن استان دانست و تأکیدکرد: با پوشش سناریوهای مختلف باید نسبت به فروش اقدام کنیم چرا که هیچ ‌یک از اقدامات عمرانی در صنعت بی‌نیاز به مواد و مصالح استخراج شده از معدن نیست.

وی با تأکید بر این‌که نزدیکی محل استخراج و تأمین مواد و مصالح مورد نیاز برای احداث پروژه‌های بزرگ عمرانی می‌تواند در کاهش هزینه‌های عمرانی مؤثر باشد، ادامه‌داد: استفاده از مواد و مصالح مورد نیاز ساخت‌وساز پروژه‌های عظیمی چون سدها، پل‌‌ها و راه‌های ارتباطی از داخل، می‌تواند در کاهش هزینه‌های عمرانی کشور و صرفه اقتصادی عمومی مؤثر باشد.

معاون استاندار همدان داشتن اطلاعات جامع از مکان‌های معادن و توجه به بخش اکتشاف معدن در کشور را بسیار لازم و مهم ارزیابی کرد و گفت: تأمین مواداولیه مورد نیاز ساخت پروژه‌های عمرانی در کشور می‌تواند در اجرای موفق آنها کمک شایانی باشد.