۳۰میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور

وزیر صنعت مطرح کرد ۳۰میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید فولاد کشور را ۳۰میلیون‌تن اعلام کرد و گفت: در ۱۰روز گذشته ۴۰۰واحد صنعتی در کشور افتتاح شد. به گزارش مهر، محمدشریعتمداری در استان مازندران، با اشاره به این‌که آمل رتبه اول تولیدات معدنی را دارد، افزود: در استانی […]

وزیر صنعت مطرح کرد

۳۰میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید فولاد کشور را ۳۰میلیون‌تن اعلام کرد و گفت: در ۱۰روز گذشته ۴۰۰واحد صنعتی در کشور افتتاح شد.

به گزارش مهر، محمدشریعتمداری در استان مازندران، با اشاره به این‌که آمل رتبه اول تولیدات معدنی را دارد، افزود: در استانی که در خطه سرسبزی قرار گرفته، همه صنعت‌کاران احساس خطر محیط‌زیستی می‌کنند.

وزیر صنعت با تأکید بر رونق صنعت و معدن، گفت: در دل طبیعت نیز کار صنعتی انجام می‌شود اما این کار باید با رعایت اصول استانداردسازی انجام شود.

وی با بیان این‌که تمرکز همه چیز در تهران خوب نیست، بر انتقال آن به پیرامون تأکید و خاطرنشان‌کرد: هزینه تولید و مشکلات در پیرامون زیاد است.

شریعتمداری با بیان این‌که استاندار باید از اقتدار خود در استان استفاده کند، بر ارتباط خوب میان دستگاه‌ها در مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: در مازندران نیز ارتباطات خوب بوده و همه همراه هستند و ما باید به آینده امید داشته باشیم و به مردم امید دهیم.

وی با اعلام این‌که میزان جواز تأسیس در ۱۰ ماه اول سال‌۹۶ در مازندران، ۱۰‌درصد افزایش داشت، افزود: آمارگیری در برخی از دوره‌ها حاکی از کاهش میزان جواز تأسیس نسبت به سال قبل بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که امروز ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد است، افزود: در ۵۱هزار مترمربع از نقاط مختلف کشور، واحدهای تولیدی در حال ساخت داریم و ۱۷هزار جواز تأسیس صادر و طی ۱۰روز گذشته، ۴۰۰واحد صنعتی کوچک در کشور افتتاح شد.

وی با بیان این‌که در سال‌۵۷، تولید مس در کشور تقریباً صفر بوده است، افزود: اما امروز ظرفیت تولید مس حدود ۴۵۰هزارتن است و در دولت یازدهم که تحریم‌ها باقی بود، کار‌ها در زمینه مس توسعه یافت.

شریعتمداری با اعلام این‌که فولاد مبارکه دریایی از تولید علم است، این پرسش را مطرح کرد که چرا آینده را درست به مردم معرفی نکنیم و افزود: مردم تلاش دارند و ما را به پیروزی می‌رسانند و این کشور در همه موارد دارا و تواناست.

وی با تأکید بر درمان زخم بیکاری، خاطرنشان‌کرد: اما دارایی‌ها زیاد است و باید مشکلات را تحمل کنیم و کارآفرینی را بیش‌تر کرده و گسترده فعالیت آنان را با کمک هم افزایش دهیم.

 

وزیر صنعت با اذعان بر این‌که فتح بازار دنیا با برندینگ صورت می‌گیرد، از توسعه برندینگ حمایت کرده و گفت: با توسعه تولید موفق می‌شویم و باید مبدأ را برای مقصد طراحی کنیم و برای تولید داخلی باید یارانه داد.