دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

تا اوایل سال آینده دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده، اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. به […]

تا اوایل سال آینده

دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: دومین کارخانه معدن مس کاتدی کشور که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده، اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شاتا، علی‌پرزحمت با اعلام این خبر افزود: این معدن تنها معدن مس کاتدی کشور است که در منطقه طارم سفلی قزوین در حال ساخت است و هم‌اکنون با حدود ۱۳۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری حدود ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از آن برای ۴۰۰ تا ۴۵۰نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان ‌این‌که این واحد یکی از ۱۵۰طرح شاخص و ممتاز کشوری و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: صنایع مس طارم از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و به دلیل موقعیت آب‌و‌هوایی منطقه اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پرزحمت گفت: عمده مشکلات مربوط به طرح ملی معدن مس طارم مربوط به معارضان محلی بوده که در جلساتی با اداره منابع طبیعی، استانداری قزوین و زنجان حل شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: تأمین اعتبار لازم از سوی دولت در این خصوص انجام شده اما پیمانکار به دلیل شرایط سرد منطقه و وضعیت کوهستانی نمی‌تواند دکل‌های انتقال برق را نصب کند.

 

پرزحمت گفت : سرمایه‌گذار این طرح تنها بخش خصوصی کشور است که در زمینه تولید مس کاتدی فعالیت می‌کند ولی بخش دولتی در چندین طرح مشابه سرمایه‌گذاری داشته است.