سیمان گران نشده، فقط تخفیف ۳۰درصدی حذف شد

یک کارشناس سیمان  سیمان گران نشده، فقط تخفیف ۳۰درصدی حذف شد یک کارشناس سیمان با اعلام این‌که ۱۵میلیون‌تن کلینکر در انبار‌ها مانده و مشتری ندارد، گفت: کارخانه‌های سیمان را گران نکرده‌اند، فقط تخفیف‌ها را برداشته‌اند. علی‌محمدبُد در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به این‌که در حال حاضر قیمت سیمان مصوب ۳سال پیش است، اظهارداشت: […]

یک کارشناس سیمان

 سیمان گران نشده، فقط تخفیف ۳۰درصدی حذف شد

یک کارشناس سیمان با اعلام این‌که ۱۵میلیون‌تن کلینکر در انبار‌ها مانده و مشتری ندارد، گفت: کارخانه‌های سیمان را گران نکرده‌اند، فقط تخفیف‌ها را برداشته‌اند.

علی‌محمدبُد در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به این‌که در حال حاضر قیمت سیمان مصوب ۳سال پیش است، اظهارداشت: این روز‌ها مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی باعث شده با حذف تخفیف‌‌ها بخشی از نیاز نقدینگی خود را جبران کنند.

وی با بیان این‌که امسال تخفیف کارخانه‌های تا ۳۰درصد کم‌تر از قیمت مصوب سیمان بود، افزود: رقابت منفی در بازار هم عاملی شده تا تعدادی از کارخانه‌ها با ضرر روبه‌رو شوند. البته باید تأکید کنم شبکه توزیعی در بخش سیمان با ایرادهای زیادی همراه است و همین موضوع عاملی شده تا خرده‌فروشی‌‌ها برای کسب سود بیش‌تر به بهانه‌های مختلف قیمت‌ها را افزایش دهند این در حالی است که کارخانه‌های سیمان را کم‌تر از قیمت مصوب به آنها می‌فروشند.

این کارشناس سیمان با بیان این‌که در حال حاضر هر تن سیمان فله‌ای با قیمت ۱۳۰هزارتومان و هر تن سیمان کیسه‌ای با قیمت ۱۴۴هزارتومان به فروش می‌رسد، گفت: کارخانجات هر کیسه سیمان را با قیمت ۷۲۰۰تومان به خرده فروشی‌ها عرضه می‌کنند اما آنها هر کیسه سیمان را برای سود بیش‌تر تا ۸۵۰۰تومان به فروش می‌رسانند. همین موضوع باعث شده تا مردم تصور کنند سیمان گران شده است.

 

وی تصریح کرد: امروز ۱۵میلیون‌تن کلینکر در انبار کارخانه‌های مانده و مشتری ندارد. این حجم از موجودی انبار‌ها در حالی به وجود آمده که تعدادی از کارخانه‌ها در فصل زمستان تعطیل بوده و تولیدی نداشته‌اند.