بی‌میلی بیمه‌ها در سرمایه‌گذاری معادن

بی‌میلی بیمه‌ها در سرمایه‌گذاری معادن بیمه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک در حوزه معادن جزو مفقودی‌های صنعت بیمه در بخش معادن بوده که امیدواریم با ورود بیمه‌ها به این حوزه‌، میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های سودآور معدن و فرآورده‌های معدنی نیز بیش‌تر شود.  به گزارش معدن‌نیوز، محمدرضابهرامن، رییس خانه معدن ایران با اشاره به این‌که صنعت بیمه […]

بی‌میلی بیمه‌ها در سرمایه‌گذاری معادن

بیمه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک در حوزه معادن جزو مفقودی‌های صنعت بیمه در بخش معادن بوده که امیدواریم با ورود بیمه‌ها به این حوزه‌، میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های سودآور معدن و فرآورده‌های معدنی نیز بیش‌تر شود.

 به گزارش معدن‌نیوز، محمدرضابهرامن، رییس خانه معدن ایران با اشاره به این‌که صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف معادن نظیر سرمایه‌گذاری، تولید و ریسک آن توجه داشته و در آن حضور پیدا کند، گفت: صندوق‌های بیمه سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک در حوزه‌های تولیدی به‌خصوص معادن جزو نیازهای رونق‌گیری و توسعه معادن کشور بوده تا راه ورود سرمایه‌گذار به حوزه معدن و صنایع معدنی با وجود بیمه‌های ریسک و سرمایه‌گذاری، باز شود.

وی ادامه‌داد: صنعت بیمه امروز سکان‌دار پیشران اقتصادی در تمامی حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند و شاهد هستید که برای ورود سرمایه‌گذار به کشورمان پس ‌از برجام نیز شرکت‌های بیمه‌ای روز دنیا مانند ساچه و… ابتدا به کشور ورود می‌کنند.

بهرامن با انتقاد از این‌که بیمه‌ها نیز بیش‌تر تمایل به نفتی شدن دارند، تأکیدکرد: زمانی که یک اقتصاد بوی نفت بگیرد، طبیعتاً دولتمردان و تمامی میل اقتصاد به سمت نفت می‌رود و بیمه‌ها نیز از این قضیه مستثنا نخواهند بود اما با توجه به این‌که دیگر بخش‌های اقتصادی در زمان تحریم نفتی کمی رونق گرفتند، این انتظار وجود دارد که حوزه معادن نیز در ساختار اقتصادی کشور تقویت شود و نظام بیمه‌ای نیز ورود مناسبی را به این بخش داشته باشند.

 

رییس خانه معدن ایران با اشاره به فعالیت ‌صندوق بیمه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی اظهارکرد: سرمایه این صندوق تا ابتدای فعالیت دولت یازدهم تنها ۱۷میلیاردتومان بوده اما رقم این صندوق امروز به بیش از ۱۱۰میلیاردتومان افزایش یافته که از این رو باید فعالیت‌های بیمه‌ای در پوشش سرمایه‌گذاری نیز بیش‌تر شود.