کنسانتره زغال‌سنگ نسبت به دیگر اقلام معدنی رشد تولید داشت

وزارت صنعت  کنسانتره زغال‌سنگ نسبت به دیگر اقلام معدنی رشد تولید داشت وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش آماری ۹ماهه امسال (منتهی به آذر۹۶) خبر از رشد ۱۷٫۶درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ داد که از دیگر اقلام منتخب معدنی پیشی گرفته است. به گزارش ایرنا، بر پایه جداول آماری مزبور، حاکی است که مجموع کنسانتره […]

وزارت صنعت

 کنسانتره زغال‌سنگ نسبت به دیگر اقلام معدنی رشد تولید داشت

وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش آماری ۹ماهه امسال (منتهی به آذر۹۶) خبر از رشد ۱۷٫۶درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ داد که از دیگر اقلام منتخب معدنی پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا، بر پایه جداول آماری مزبور، حاکی است که مجموع کنسانتره زغال‌سنگ تولیدی در ۹ماهه امسال به رقم یک میلیون ۳۳هزارو۵۰۰ تن رسید که در مقایسه با ۸۷۹هزارو۱۰۰ تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۱۷٫۶درصدی را ثبت کرد.

علاوه بر این میزان کنسانتره تولیدی در آذر۹۶ به رقم ۱۴۵٫۲هزار تن رسید در حالی که آبان ماه امسال ۹۹٫۹هزار تن تولید شده بود.

بررسی تولید فولاد خام، محصولات فولادی، کاتد مس، شمش آلومینیم، آلومینا، سنگ‌آهن و کنسانتره زغال‌سنگ در مدت ۹ماهه امسال (منتهی به آذرماه) نشان می‌دهد که بالا‌ترین رشد تولید در بین اقلام یاد شده در این دوره مربوط به کنسانتره زغال‌سنگ است.

تولید فولاد خام با رشد ۱۰٫۴ درصدی

برابر آمار وزارت صنعت در دوره ۹ماهه امسال ۱۵میلیون‌و۴۹۴هزارو۲۰۰ تن فولاد خام (میانی) تولید شد که در مقایسه با رقم ۱۴میلیون‌و۳۳هزارو۴۰۰ تن، عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۱۰٫۴درصدی را نشان می‌دهد.

فولاد خام تولید شده در ماه‌های آبان و آذر امسال در مجموع ۳میلیون‌و۶۱۵هزارو۸۰۰ تن بود که سهم آذرماه برابر با یک‌میلیون‌و۸۱۳هزارو۴۰۰ تن بوده و نسبت به ماه آبان تفاوت معناداری ندارد.

امسال انتظار می‌رود میزان تولید فولاد خام کشور به رقم حدود ۲۲میلیون تن برسد و سهم صادرات فولاد نیز از ۸ میلیون تن فراتر رود.

آمار عملکرد سال ۲۰۱۷ میلادی ایران که از سوی انجمن جهانی فولاد منتشر شد، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در جایگاه سیزدهمین فولادساز جهان جای گرفته است.

وزارت صنعت در جدول آماری ۹ماهه نشان می‌دهد که تولید فولاد خام پس از کنسانتره زغال‌سنگ در بین ۷ قلم کالای معدنی و صنایع معدنی بالا‌ترین رشد را با ۱۰٫۴درصد دارد.

محصولات فولادی با تولید ۱۴٫۶ میلیون تن

برابر آمار دوره این گزارش، ۱۴میلیون‌و۶۸۱ هزارو۳۰۰ تن محصولات فولادی تولید شد که نسبت به عملکرد ۹ ماهه ۹۵ (منتهی به آذرماه) رشد ۸٫۴درصدی را نشان می‌دهد که پس از کنسانتره زغال‌سنگ و فولاد خام در بین ۷ قلم یاد شده، سومین قلم کالای منتخب معدنی و صنایع مربوطه است که رشد بالایی دارد.

محصولات فولادی تولیدی در ماه‌های آبان و آذر در مجموع به رقم ۳میلیون‌و۲۹۵هزارو۵۰۰ تن رسید که سهم آذر یک میلیون و ۶۳۵هزارو۹۰۰ تن ثبت شد.

محصولات فولادی شامل مقاطع ساختمانی (تیرآهن، میلگرد، ورق، ناودانی، نبشی، سپری و اقلام مشابه) می‌شود.

گذر تولید کاتد مس از مرز ۱۰۰هزار تن

بر پایه آمارهای وزارت صنعت در بین کالاهای منتخب معدنی و صنایع مربوطه در ۹ماهه ۹۶ کاتد مس به میزان ۱۰۱هزارو۲۰۰ تن تولید شد که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال۹۵ افت ۲۸٫۶درصدی را نشان می‌دهد که بالا‌ترین کاهش در بین اقلام هفت‌گانه یاد شده است.

همچنین میزان تولید کاتد مس در ماه‌های آبان و آذر ۹۶ در مجموع ۲۳هزار تن گزارش شد که سهم آذر ۱۱٫۴هزار تن بود.

۹ماهه امسال میزان صادرات مس و محصولات پایین دستی آن به ۳۴۴هزار تن و به ارزش ۳۷۹٫۳میلیون دلار رسید که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۷ و ۳۷درصد نسبت به دوره مشابه در سال‌۹۵ کاهش نشان می‌دهد.

رشد تولید ۳ درصدی شمش آلومینیم

آمار وزارت صنعت همچنین نشان می‌دهد در ۹ماهه امسال تولید شمش آلومینیم به رقم ۲۶۴هزارو۷۰۰تن رسید که در مقایسه با تولید ۲۵۷هزارو۱۰۰ تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۳درصدی را ثبت کرد.

مجموع تولید شمش آلومینیم در ماه‌های آبان و آذر امسال به ۵۹٫۲ هزار تن رسید که سهم آذر ۲۹٫۱هزار تن بود.

براساس آمار صادرات در دوره ۹ماهه امسال صدور ۱۴۴هزار تن زنجیره آلومینیم و محصولات آن به ارزش ۲۶۰٫۶میلیون دلار صورت گرفت که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۵ به ترتیب از نظر وزن و ارزش ۱۸ و ۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

رشد تولید ۵٫۹ درصدی سنگ‌آهن

وزارت صنعت در آمارهای منتشر شده، میزان تولید سنگ‌آهن را در مدت ۹ ماهه امسال ۲۵‌میلیون‌و۲۴۳هزارو۵۰۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال ۹۵ که ۲۳میلیون‌و۸۳۸هزارو۶۰۰ تن بود، رشد ۵٫۹درصدی دارد.

مجموع عملکرد ماه‌های آبان و آذر در زمینه تولید سنگ‌آهن برابر با ۵میلیون‌و۶۵۶٫۴ هزار تن بود که سهم آذر دو میلیون‌و۹۲۴٫۸ هزار تن ثبت شد.

بر پایه آمار صادرات در ۹ماهه امسال ۱۴میلیون‌و۳۱۳هزار تن سنگ‌آهن به ارزش ۷۹۷٫۲میلیون دلار راهی بازارهای صادراتی شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳ و ۵۲درصد در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.