واگذاری پهنه‌های غیرفعال معدنی به بخش خصوصی

شریعتمداری با تأکید بر اولویت‌های وزارت صمت اعلام کرد   واگذاری پهنه‌های غیرفعال معدنی به بخش خصوصی وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت تأکیدکرد: حوزه معدن و توجه به اکتشاف اولویت اصلی ما در سال آینده خواهد بود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی وزارت صمت، محمدشریعتمداری، در نشست با رؤسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن […]

شریعتمداری با تأکید بر اولویت‌های وزارت صمت اعلام کرد  

واگذاری پهنه‌های غیرفعال معدنی به بخش خصوصی

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت تأکیدکرد: حوزه معدن و توجه به اکتشاف اولویت اصلی ما در سال آینده خواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی وزارت صمت، محمدشریعتمداری، در نشست با رؤسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: اصلاح مقررات معدنی در دستور کار است و واگذاری پهنه‌های غیرفعال معدنی به مردم و بخش خصوصی برای فعال کردن آنها از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی تصریح‌کرد: باید همه امکانات برای این موضوع مهم در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، معاونت معدنی وزارتخانه و ایمیدرو بسیج شوند.

شریعتمداری اظهارکرد: سال ۹۷ مشارکت ایدرو و ایمیدرو در پروژه‌های مختلف را بیش‌تر از سال‌های قبل خواهیم دید، این دو سازمان می‌توانند معادل ۹۰۰میلیاردتومان از بابت بدهی‌های خود ضمانتنامه صادر کنند و تا ۴۹درصد اجازه مشارکت در پروژه‌های مختلف را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه‌های مربوط به طرح نوسازی صنایع گفت: طرح نوسازی صنایع حوزه صنایع نساجی تهیه و در حدود ۱۳سرفصل نهایی شده است.

وی ادامه‌داد: برنامه توسعه فعالیت‌های صنعت خودرو‌سازی آخرین مراحل ویرایش نهایی خود را طی می‌کند و برنامه توسعه فعالیت‌های صنایع معدنی به خصوص فولاد در ستاد فولاد نهایی شده و تا پایان سال ابلاغ می‌شود.

شریعتمداری تأکیدکرد: دورنمای سال۹۷ در حوزه صنعت و تولید مثبت و خوب است و بخش قابل ملاحظه‌ای از آنچه مورد نظر بوده در مجلس تصویب و ابلاغ شده است‌.

وی افزود: مجموعه احکام مصوب شده در مجلس تصویر روشنی از سال آینده به ما می‌دهد و پیگیری رؤسای سازمان‌ها در استان‌ها و پافشاری آنها برای رسیدن به اهداف ضرورت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: سازمان توسعه تجارت در اولین فرصت باید با تغییر ساختار مانند سازمان‌های صادراتی دنیا در جایگاه واقعی خود برای حمایت از صادرات قرار بگیرد، همچنین در استان‌ها باید به صادرات و تجارت خارجی توجه ویژه شود و بخش‌های صادراتی فعال شوند و همه استان‌ها کشور صادراتی مشخص و هدف‌گذاری مشخص داشته باشند.

وی گفت: به موضوع آموزش و مدیریت در سال‌۹۷ باید توجه ویژه داشته باشیم، ایدرو و ایمیدرو برای کمک به آموزش استان‌ها باید برنامه داشته باشند.

استفاده از ظرفیت اصناف به خصوص صنوف تولیدی، واحدهای کوچک و متوسط (sme)‌ها در توسعه صادرات موضوع مهم دیگری بود که شریعتمداری در این نشست بدان اشاره کرد و افزود: این مهم باید در اولویت سازمان توسعه تجارت باشد و عملکرد استان‌ها را در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

 

وی ادامه‌داد: استان‌ها دفاتر خود را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سطح منطقه خود فعال و باید از کیک سرمایه‌گذاری خارجی بیش‌تر سهم را بگیرند همچنین همه پرداخت‌ها و مصرف منابع دولتی از جمله مابه‌التفاوت پرداخت سود بانکی باید هدفمند باشد، این پرداخت‌ها باید به افزایش ثروت کشور کمک کند‌.