سرمایه‌گذاری دو میلیون یورویی ایتالیا در صنعت سنگ استان اصفهان با ایجاد انستیتو سنگ

سرمایه‌گذاری دو میلیون یورویی ایتالیا در صنعت سنگ استان اصفهان با ایجاد انستیتو سنگ با حضور سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان و فلاویو‌ماربلی، رییس کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا در اتاق بازرگانی اصفهان تفاهمنامه همکاری در ایجاد انستیتو و آزمایشگاه سنگ در اصفهان به امضای دو طرف رسید به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اتاق اصفهان […]

سرمایه‌گذاری دو میلیون یورویی ایتالیا در صنعت سنگ استان اصفهان با ایجاد انستیتو سنگ

با حضور سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان و فلاویو‌ماربلی، رییس کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا در اتاق بازرگانی اصفهان تفاهمنامه همکاری در ایجاد انستیتو و آزمایشگاه سنگ در اصفهان به امضای دو طرف رسید

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اتاق اصفهان فلاویو ماربلی، رییس کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: این کنفدراسیون با توجه به ظرفیت تولید و فرآوری سنگ استان اصفهان خواستار سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی انتقال تکنولوژی، بازاریابی، فروش و راه‌اندازی آزمایشگاه و انستیتو تحقیقاتی را از موضوعات اصلی این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک در اصفهان و ایتالیا از دیگر بخش‌های مهم همکاری دو طرف است.

وی با اشاره به همکاری این کنفدراسیون با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) گفت: یونیدو از طرح این کنفدراسیون برای ساخت انستیتو سنگ در اصفهان حمایت کرده و خواستار توسعه صنعت سنگ استان اصفهان شده است .

وی ساخت انستیتو سنگ اصفهان را دو ساله پیش‌بینی کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تولید، فرآوری و صادرات سنگ از فعالیت‌های این انستیتو است.

احمدخوروش، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی این تفاهمنامه در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و انتقال تکنولوژی استخراج و فرآوری سنگ انجام گرفته که در فاز اول سرمایه‌ای معادل دومیلیون‌یورو و در فازهای بعدی تا ۷میلیون‌یورو از طریق اتحادیه اروپا جذب خواهد کرد.

 قاسم‌علی‌جباری، عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از آمادگی اتاق در همکاری با کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا برای راه‌اندازی این انستیتو خبر داد و گفت: بخش خصوصی استان اصفهان آماده تسهیل‌سازی جذب سرمایه‌گذاری‌ها اتحادیه اروپاست.

شهریارشعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: ایجاد انستیتوی آموزشی صنعت سنگ در اصفهان، ایجاد و سامان‌دهی استانداردهای سنگی در اصفهان، همکاری‌های مشترک نمایشگاهی در بخش بین‌المللی، ایجاد مرکز تبادلات تجاری با اصفهان را از مفاد این تفاهمنامه برشمرد.