اختیارات شورای معادن واقعی نیست

استاندار کرمان اختیارات شورای معادن واقعی نیست استاندار کرمان با بیان این‌که هر چند گفته شده که اختیارات کامل به شورای معادن استان‌ها داده شده گفت: از نظر من اختیارات واگذار شده به استان کرمان در حوزه معادن به صورت واقعی و جدی نیست.  به گزارش تسنیم، علیرضارزم‌حسینی در جلسه شورای معادن استان کرمان با […]

استاندار کرمان

اختیارات شورای معادن واقعی نیست

استاندار کرمان با بیان این‌که هر چند گفته شده که اختیارات کامل به شورای معادن استان‌ها داده شده گفت: از نظر من اختیارات واگذار شده به استان کرمان در حوزه معادن به صورت واقعی و جدی نیست.

 به گزارش تسنیم، علیرضارزم‌حسینی در جلسه شورای معادن استان کرمان با بیان این‌که به‌واسطه معدنی بودن استان کرمان کلید شورای معادن از کرمان زده شده است، اظهارداشت: هر چند گفته شده که اختیارات کامل به شورای معادن استان‌ها داده شده اما از نظر من این اختیارات برای تصمیم‌گیری‌های اساسی در استان کافی نیست و اختیارات واگذار شده به استان کرمان در حوزه معادن به صورت واقعی و جدی نبوده است.

وی با بیان این‌که مشکل اصلی ما بر سر مصادیق این اختیارات است، گفت: هر چند اختیاراتی به شورای معادن استان داده شده اما از نظر من ما اختیارات لازم را نداریم.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که ما از حضور دانشگاه‌ها در این جلسات استقبال می‌کنیم، بیان‌کرد: ضروری است کارگروه تخصصی معدن در استان کرمان تشکیل شود.

وی با بیان این‌که تشکیل کارگروه تخصصی معدن با حضور نماینده تام‌الاختیار معادن استان و دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه لازم به نظر می‌رسد گفت: چکیده تصمیمات این کارگروه برای اخذ تصمیمات اساسی و گرفتن مصوبات لازم به شورای معادن استان ارایه شود.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که استاندار ریاست حدود ۵۰جلسه و کارگروه را در استان بر عهده دارد، افزود: پرداختن به ریز مسایل به این صورت ضرورت نداشته و خروجی این جلسات و بهره‌داری مطلوب از آن پایین می‌آید.

وی با بیان این‌که باید کاری کنیم که مصوبات شورای معادن استان اجرایی شود، تصریح‌کرد: باید خروجی این جلسات مفید باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اختیار شورای عالی معادن استان مبنی بر واریز ۸۰درصد از محل حقوق دولتی معادن استان به خزانه کشوری و معافیت ۲۰درصدی استان کرمان برای استفاده از این درصد برای توسعه آن منطقه عنوان‌کرد: هدف ما این بود که از محل درآمد معادن استان کرمان بتوانیم این پول را برای توسعه پایدار در کل استان کرمان هزینه کنیم.

همچنین مهدی‌حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه با اشاره به انتقال حساب شرکت‌های بزرگ مس، گل‌گهر و میدکو به استان کرمان تصریح‌کرد: هر چند حساب این شرکت‌های معدنی بزرگ استان در کرمان است اما عمده فعالیت مالی آنها در تهران است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: شرکت‌های بزرگ معدنی استان مشکل خود را در ارایه تسهیلات ارزی و ریالی و صدور ضمانتنامه‌های بانکی در شعب بانک‌های استان عنوان می‌کنند.

محمدسلمانی، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در این جلسه اظهارداشت: براساس گفته مدیران مالی این شرکت‌ها چک‌های بالای ۵میلیاردتومان باید در تهران امضا شود.

وی با تأکید بر این‌که گزارش مالی این شرکت‌های بزرگ در تهران است، بیان‌کرد: اصل گردش مالی، دفاتر حساب‌های و مدارک این شرکت‌ها در کرمان نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تأکیدکرد: عمده فعالیت مالی این شرکت‌ها در تهران بوده و زمانی که ما می‌خواهیم گزارش مالی آنها را تنظیم کنیم، عمده مدارک آنها در تهران است.