آغاز عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

وعده‌ای که بعد از ۴۰ سال محقق شد آغاز عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام سرانجام پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه بزرگ بعد از ۴۰سال پاسخ داده شد و عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات شهرستان چرام آغاز به‌کار کرد. به گزارش ایلنا از سردار عدل هاشمی‌پور نماینده کنونی کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در یکی از […]

وعده‌ای که بعد از ۴۰ سال محقق شد

آغاز عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

سرانجام پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه بزرگ بعد از ۴۰سال پاسخ داده شد و عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات شهرستان چرام آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا از سردار عدل هاشمی‌پور نماینده کنونی کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در یکی از نطق‌های انتخاباتی خود به مردم شهرستان چرام گفت: «معدن فسفات چرام، آماده باش من آمدم» و امروز و در کم‌تر از دو سال از آن شعارهای انتخاباتی، اکنون عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات این شهرستان که در ۴۰سال گذشته فقط شاهد وعده‌های مسؤولان گذشته بود به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

شرکت ایمیدور به دستور «شریعتمداری» وزیر صنعت و معدن دولت دوازدهم و با پیگیری‌های مستمر سردارعدل‌هاشمی‌پور، نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی مسؤولیت اکتشاف و بهره‌برداری از معدن فسفات چرام را برعهده دارد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شناخته‌شده به عنوان ایمیدرو، شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است، که اکتشاف و بهره‌برداری معدن فسفات چرام را بر عهده گرفته است.

با راه‌اندازی معدن فسفات چرام حدود یک هزارو۵۰۰ جوان بیکار در منطقه مشغول به‌کار می‌شوند و گام مهمی در اشتغال‌زایی در منطقه برداشته خواهد شد.

شهرستان چرام از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه‌وبویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

معدن فسفات این شهرستان یکی از ۴معدن فسفات بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود که راه‌اندازی آن در ۴۰سال گذشته تبدیل به شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی شده بود و تنها «سردار عدل هاشمی‌پور» توانست به وعده انتخاباتی خود به مردم این شهرستان عمل کند.