واگذاری شرکت آلومینای جاجرم در شرایط کنونی به مصلحت دولت و استان نیست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد واگذاری شرکت آلومینای جاجرم در شرایط کنونی به مصلحت دولت و استان نیست رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از بهره‌برداری پروژه شمش آلومینا شهرستان جاجرم طی نیمه اول سال آینده خبر داد. به گزارش شاتا یحیی نیکدل گفت: پروژه شمش آلومینا شهرستان […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد

واگذاری شرکت آلومینای جاجرم در شرایط کنونی به مصلحت دولت و استان نیست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از بهره‌برداری پروژه شمش آلومینا شهرستان جاجرم طی نیمه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش شاتا یحیی نیکدل گفت: پروژه شمش آلومینا شهرستان جاجرم با مدیریت، تلاش و وصول مطالبات به عنوان پروژه توسعه‌ای آلومینای ایران اکنون بیش از ٨۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که برای این پروژه بیش از دوهزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: یکی از درخواست‌های خراسان شمالی در بخش صنعت، خروج واحدهای بزرگ صنعتی شامل شرکت آلومینای جاجرم، مجتمع فولاد و شرکت لوله گستر اسفراین از فهرست واگذاری به بخش خصوصی است.

نیکدل تصریح کرد: واگذاری شرکت آلومینای جاجرم در شرایط کنونی به مصلحت دولت، نظام و استان نبوده چراکه ممکن است سرمایه‌گذاری در شمش اولویت بخش خصوصی نباشد و اگر واگذار می‌شد هیچ یک از فازهای این طرح مهم به مرحله اجرا نمی‌رسید.

وی همچنین گفت: بازگشت واحدهای در لیست واگذاری، به بخش دولتی شاید از لحاظ کارشناسی مناسب نباشد اما در شرایط فعلی استان که خصوصی‌سازی بیش‌تر به خصوصی بازی شباهت دارد جز ایجاد خسارت نتیجه دیگری نخواهد داشت.

نیکدل با اشاره به اجرای چندین طرح صنعتی عظیم در استان اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها از جمله کارخانه اسید سولفوریک، بهنوش شیروان، واحد هیدرولیک فرمان و… با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان شمالی بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص مزیت‌های معادن استان نیز توضیحاتی داد و افزود: از ابتدای تأسیس استان تا سال ٩۴ کم‌تر از یک میلیارد تومان اعتبارات تملکی داشته‌ایم که با تخصیص اعتبارات چشمگیری ١١معدن استان عملیات برق رسانی و… آن انجام شد.

نیکدل اضافه کرد: برای سایر معادن استان نیز طرح‌های برق‌رسانی و راه‌سازی در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی از برپایی نمایشگاه بهاره در استان خبر داد و گفت: امسال نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان بجنورد با ٣۰۰ غرفه، شیروان با ١۰۰غرفه و مانه و سملقان با ۶۰ غرفه برپا خواهد شد.