اکران مستند «زمستان یورت» برای دومین بار لغو شد

اکران مستند «زمستان یورت» برای دومین بار لغو شد اکران مستند «زمستان یورت» که به مسایل و مشکلات کارگران معدن یورت آزادشهر می‌پردازد و قرار بود در شهر گرگان برای هنرمندان اکران شود، دوباره از طرف مسؤولان متوقف شد. به گزارش فارس، علی‌دهقان تهیه‌کننده مستند «زمستان یورت» با اشاره به حواشی و مسایل پیش آمده […]

اکران مستند «زمستان یورت» برای دومین بار لغو شد

اکران مستند «زمستان یورت» که به مسایل و مشکلات کارگران معدن یورت آزادشهر می‌پردازد و قرار بود در شهر گرگان برای هنرمندان اکران شود، دوباره از طرف مسؤولان متوقف شد.

به گزارش فارس، علی‌دهقان تهیه‌کننده مستند «زمستان یورت» با اشاره به حواشی و مسایل پیش آمده در لغو اکران این مستند در گرگان گفت: برای دریافت پروانه نمایش مستند «زمستان یورت» از اداره ارشاد گرگان درخواست مجوز کردیم تا در فضاهایی که در اختیار این اداره کل است بتوانیم این مستند را نمایش بدهیم.

وی افزود: بیش از یک ماه از ارسال درخواست مجوز نمایش مستند «زمستان یورت» به اداره ارشاد گرگان می‌گذرد اما تا الان هیچ‌گونه پاسخی به ما نداده‌اند و به ما اعلام کردند اجازه اکران در مکان‌هایی که متعلق به اداره ارشاد است، نداریم.

تهیه‌کننده مستند «زمستان یورت» ادامه داد: با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم مستند «زمستان یورت» را با همکاری واحد تصویری حوزه هنری و بسیج رسانه استان در تکیه هنرمندان گرگان که دارای بافتی تاریخی است، اکران کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: متأسفانه از اداره ارشاد شهرستان به دوستان ما در حوزه هنری تماس گرفتند که مستند «زمستان یورت» در این مکان نیز اجازه اکران ندارد.

تهیه کننده مستند «زمستان یورت» یادآور شد: به عنوان یک فیلمساز و فردی که در حوزه تولیدات آثار انقلابی فعالیت می‌کنم، نمی‌دانم چرا با این مستند این‌گونه برخورد می‌کنند. این درحالی است که باید بیش‌تر از اینها به چنین فیلم‌هایی بها داده شود.

دهقان اظهار داشت: همه مردم باید چنین مستندهایی را تماشا کنند و از مشکلاتی که برای خانواده‌های عزیزان کارگر معدن یورت پیش آمده باخبر شوند. کما این‌که در حال حاضر با توجه به این‌که ۱۱ماه از این ماجرا می‌گذرد، بسیاری از این خانواده‌ها به آن حق و حقوقی که باید می‌گرفتند، نرسیدند.

وی در پایان تصریح کرد: نکته جالب این‌که کارگران فعلی این معدن نیز همچنان با مشکلات گذشته روبه‌رو هستند. زیرا مسایل آنها بعد از بارگیری مجدد این معدن همچنان پابرجا است. اتفاق‌های رخ داده برای مسؤولان این معدن درس عبرتی نشده تا به فکر کارگرانی باشند که در اعماق کوه با آن سختی کار می‌کنند.

گفتنی است حدود یک ماه پیش نیز ممانعت شورای تأمین شهرستان آزادشهر گلستان، از اکران این مستند در این شهر، جلوگیری شده بود.

مستند «زمستان یورت» که به‌کارگردانی میلاد میرزاباقری و تهیه‌کنندگی علی دهقان ساخته شده است، چندی پیش هم توانست جایزه ویژه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش نقد درون گفتمانی را ازآن خود کند.