آغاز تولید اکسید روی در یزد با سرمایه‌گذاری چینی‌‌ها

آغاز تولید اکسید روی در یزد با سرمایه‌گذاری چینی‌‌ها فعالیت یک شرکت سرمایه‌گذاری از جمهوری خلق چین در یزد برای تولید اکسید روی با تلاش مسؤولان اقتصادی و سرمایه‌گذاری این استان آغاز شد. به گزارش ایرنا، مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای تولید اکسید روی به همت مسؤولان و متولیان امر انجام شد و کار در […]

آغاز تولید اکسید روی در یزد با سرمایه‌گذاری چینی‌‌ها

فعالیت یک شرکت سرمایه‌گذاری از جمهوری خلق چین در یزد برای تولید اکسید روی با تلاش مسؤولان اقتصادی و سرمایه‌گذاری این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای تولید اکسید روی به همت مسؤولان و متولیان امر انجام شد و کار در مرحله پیاده‌سازی و استقرار تجهیزات خط تولید است که به زودی این واحد به بهره‌برداری خواهد رسید.

این شرکت چینی قرار است نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران و به خصوص یزد به محصول اکسید روی را تأمین کند و در کنار آن مازاد تولید به خارج صادر شود.

به گفته صاحب نظران، هم‌اکنون اکسید روی مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران از چین وارد می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح، بخش مهمی از نیاز‌‌ها به این محصول با قیمت ارزان‌تر از گذشته در داخل تأمین خواهد شد.

در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات شرکت سرمایه‌گذار چینی روز سه‌شنبه با حضور «جی‌ژانگ» مدیر شرکت و مسؤولان اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد برگزار شد، موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند اجرای آن تأکید شد.

میزان تولید اکسید روی در این واحد که در آن ۱۰ تا ۱۵میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود، سالانه ۴۰هزار تن پیش‌بینی شد.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران ۳۰آبان ماه۹۶ در یزد گفته بود: براساس سند چشم‌انداز تدوین شده تا سال۱۴۰۰، باید صادرات کاشی به ارزش دو میلیارد دلار به میزان حدود ۷۰۰میلیون مترمربع برسد.

محمدروشنفکر، در همایش مدیران تولید و فنی کارخانه‌های کاشی و سرامیک ایران در دانشگاه یزد، افزود: کاشی و سرامیک یکی از صنایع ۱۱گانه کشور است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد این استان نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان است که نیمی از این محصول را در کشور تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: ۶۷واحد تولید کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری ۲۰هزار میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۷هزار نفر در استان فعالیت دارد.

محمدرضا علمداریزدی اظهار کرد: با افتتاح ۵۲طرح در این حوزه حدود ۲۰۰میلیون مترمربع به ظرفیت تولید کاشی کشور افزوده می‌شود.

در این همایش عنوان شد که ایران با ۱۲۵واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت ۵۵۰میلیون مترمربع و اشتغال بیش از ۴۰هزار نفر، با بر‌‌ترین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان، یعنی ایتالیا و اسپانیا فاصله‌ای ندارد.

در ۱۲۵واحد تولید کاشی و سرامیک ایران با ظرفیت ۵۵۰میلیون مترمربع تولید سالانه بیش از ۴۰هزار نفر مشغول کار هستند.