«منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس» برنده جایزه بهره‌وری

«منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس» برنده جایزه بهره‌وری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، موفق به دریافت جایزه بهره‌وری تحت عنوان «تقدیرنامه ۳ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» شد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و […]

«منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس» برنده جایزه بهره‌وری

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در پنجمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، موفق به دریافت جایزه بهره‌وری تحت عنوان «تقدیرنامه ۳ستاره برای تلاش‌گران بهره‌وری» شد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن‌خلج طهرانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، در حاشیه این مراسم اظهارداشت: کسب این تقدیرنامه، تقدیر از تلاش همه همکاران فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع‌معدنی و فلزی خلیج‌فارس است که با جدیت کامل به توسعه آن کمک می‌کنند.

وی ادامه‌داد: شرایط کنونی کشور اجازه بازگشت به عقب را نمی‌دهد و بدون شک، همه برنامه‌ریزی‌‌ها باید برای پیشرفت‌های بیش‌تر در آینده صورت گیرد. امیدواریم با کمک همکاران و حمایت ایمیدرو بتوانیم چشم‌انداز مناسبی را طرح‌ریزی کرده و به سوی آن حرکت کنیم.

طهرانی با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس برای جذب سرمایه تصریح‌کرد: بخش بیش‌تر توسعه صنایع به مسایل مالی باز می‌گردد و دستیابی صحیح به آن نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است، اما اراده و تلاش سازمان‌ها و افراد داخل آن و نیز اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف، به روند توسعه در کنار تأمین مالی مناسب کمک می‌کند.

وی افزود: فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در حوزه مورد نظر تمایل پیدا کند و البته در این مسیر، دستیابی به منافع مالی را نیز در نظر می‌گیرد. از این رو، ایجاد فضای مناسب و دادن اطمینان خاطر به سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه، باعث می‌شود تا او تأمین منابع را با خاطر آسوده عهده‌دار شود و در توسعه مناطق ویژه، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع‌معدنی و فلزی خلیج‌فارس بیان‌داشت: طرح‌های مختلف زیرساختی در بخش آب، برق و گاز در حال اجراست که در سال۹۷ به بهره‌برداری خواهند رسید.

طهرانی با مثبت ارزیابی کردن حضور رییس‌جمهور در این منطقه، گفت: حضور دکتر روحانی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع‌معدنی و فلزی خلیج‌فارس، منجر به آشنایی بیش‌تر سازمان‌های تصمیم‌گیرنده بزرگ کشور با این منطقه شده است.

وی ادامه‌داد: با حضور رییس‌جمهور، طرح‌های مختلفی از جمله طرح «صبا فولاد خلیج‌فارس» به بهره‌برداری رسید. این طرح سال‌ها به طول انجامیده و بار‌ها متوقف شده بود اما در دولت یازدهم فعالیت خود را از سر گرفت. موضوع دیگر این‌که طی این مدت همتی، استاندار هرمزگان با نکته‌سنجی و تلاش فراوان، پیگیر مسایل توسعه صنعتی استان بوده است که نمونه آن، معرفی سرمایه‌گذران حرفه‌ای به منطقه ویژه و نیز پیگیری مشکلات آنها بوده است.